Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Clientii nemultumiti cer parlamentarilor sa nu modifice ordonanta creditelor

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Grupurile de clienti nemultumiti, care s-au manifestat tot mai activ dupa aparitia OUG 50/2010, solicita intr-o scrisoare deschisa adresata Comisiei de Buget Finante Banci din Camera Deputatilor, pastrarea prevederilor ordonantei care le sunt favorabile. Clientii spera ca promisiunile politicienilor sa fie respectate macar de aceasta data.

Intr-o scrisoare deschisa, clientii reamintesc parlamentarilor ca OUG 50 a fost votata de cvasiunanimitatea senatorilor (o singura abtinere) si ca liderii partidelor politice au declarat in mod repetat ca vor pune interesul cetatenilor mai presus de discutiile politice si vor sustine ordonanta in forma adoptata de guvern.

Mai mult, grupurile de clienti le transmit parlamentarilor ca recent, liderul unui important partid de opozitie afirma referitor la OUG 50: “Noi am votat-o la Senat si o vom face si la Camera, indiferent de cum vor vota ceilalti”.

Cum vad grupurile de clienti dezbaterile din Parlament?

Majoritatea grupurilor de clienti nemultumiti resping amendamentele adoptate de Comisia de Politica Economica, Reforma si Privatizare din Camera Deputatilor. Clientii isi manifesta speranta ca la Comisia de Buget Finante Banci, care va realiza raportul final asupra ordonantei, si mai apoi in plen, parlamentarii isi vor intoarce fata dinspre banci catre cei care i-au votat si pe care ii reprezinta.

“Grupul clientilor Raiffeisen isi exprima totalul dezacord fata de usurinta si nepasarea cu care membrii Comisiei Economice din Camera Deputatilor au aprobat amedamentele propuse de ARB. (…) Prin introducerea acestor amendamente, in loc sa se clarifice unele dubii privind interpretarea Directivei 48/2008 si punerea in aplicare a OUG 50, Comisia decide sa creeze premise bancilor pentru un spectru si mai larg de abuzuri”, se spune in scrisoare.

“Amendamentele aduse la OUG 50 nu fac decat sa complice si mai mult lucrurile, facand aplicarea legii si mai neclara. Daca prin aceste amendamente, ARB a incercat, cu complicitatea unor parlamentari, sa aduca la tacere clientii ce au indraznit sa ia atitudine si sa ceara respectarea legilor, nu au reusit. Cele mai multe dintre obiectivele noastre pot fi atinse pe baza legislatiei existente inainte de aparitia OUG 50”, afirma reprezentantii grupului clientilor nemultumiti ai Bancpost.

“Facem pe aceasta cale un apel la dumneavoastra ca oameni politici, care reprezentati in Parlament interesele noastre, ale alegatorilor din colegiile in care ati fost votati. Aveti acum ocazia sa demonstrati unei tari intregi ca puneti interesele alegatorilor dvs. mai presus decat cele ale unui grup de bancheri. Aveti o datorie morala fata de fiecare membru al comunitatii pe care o reprezentati in forul legislativ: mentineti OUG 50 in forma in care sprijina clientii bancilor”, se spune in mesajul grupului de clienti nemultumiti ai RBS.

Clientii se tem ca vor ajunge sa nu mai poata plati ratele

Clientii bancilor se plang de faptul ca o parte dintre amendamentele introduse de deputatii din Comisia Economica le vor crea probleme la rambursarea creditelor, intrucat nivelul marjelor fixe care vor rezulta din mecanismul propus va fi unul extrem de ridicat.

“Stim cu totii ca este o perioada dificila, insotita de reduceri de salarii si somaj. Bancile, in aceasta perioada, nu au facut decat sa transfere toate costurile acestei crize asupra clientilor prin majorari de dobanzi. (…) Prin amendamentul de la art. 95 alin. 8, membrii Comisiei Economice nu fac altceva decat sa bage in incapacitate de plata cea mai mare parte a clientilor in urmatorii doi ani (in momentul in care indicatorii monetari vor inregistra cresteri). Consideram ca aceasta situatie nu ar avantaja nici statul si nici bancile”, sustin reprezentantii grupului clientilor nemultumiti de la Alpha Bank.

“Posibilitatea data bancilor de a stabili o anumita marja intr-un moment in care indicii EURIBOR/LIBOR/ROBOR se afla la un minim istoric nu face altceva decat sa ofere clientilor tuturor bancilor din Romania perspectiva intrarii in incapacitate de plata, situatie cu atat mai delicata cu cat in Romania nu exista o lege a insolventei personale”, afirma si reprezentantii clientilor Raiffeisen Bank.

“Atunci cand am aplicat pentru un credit, banca ne-a oferit o dobanda cuprinsa intre 5,7 si 6,8%, din care daca scadem indicii de referinta de la data contractarii creditului, care se aflau la 4-4,5% obtinem exact marjele fixe pe care insasi banca le-a impus si le-a asumat prin semnarea contractului. (…) De asemenea, nu ni se pare corect ca clientii noi sa beneficieze de marje de 4,5% peste EURIBOR, iar noi, cei vechi, cu rate platite la timp in fiecare luna de mai bine de 3-4 ani sa fim nevoiti sa acceptam marje duble sau chiar mai mari”, argumenteaza clientii nemultumiti ai BCR.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Insolventa persoanelor fizice se amana, din nou

Aplicarea Legii insolventei persoanelor fizice, prevazuta pentru data de 1 august, se amana din nou, din cauza faptului ca nu a fost dezvoltata infrastructura necesara procedurilor prevazute de lege. Guvernul urmeaza sa aprobe un act normativ in acest sens in viitoarea sedinta. Citeste mai mult

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

Opinii recente

de brand marinela

"Alo Î?i ofer credite tuturor oamenilor sincere ?i cinsti?i; Cei care Ave?i nevoie de credit în 72 de ore ?i pute?i s? v? r?spl?ti?i Banii. Împrumutul ..."

Facebook