Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Clientii au economisit 36 milioane euro prin disparitia costurilor de rambursare anticipata

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Eliminarea comisioanelor de rambursare anticipata in cazul creditelor pentru populatie a adus din iunie 2010 si pana in prezent un castig net clientilor de 36 milioane euro, conform unui studiu realizat de Consiliul Concurentei.

Rambursarea anticipata a unei parti din credit este scutita de comisioane, daca rata dobanzii este variabila, conform noii legislati privind creditele acordate populatiei, intrata in vigoare in iunie 2010. Daca rata dobanzii este fixa, comisionul nu poate depasi 1% din suma platita anticipat.

Inainte, bancile obligau clientii sa achite comisioane chiar si de 4-5%, platite atat in cazul rambursarii anticipate, cat si la refinantarea unui imprumut.

Sumele economisite de clienti in acest mod se ridica la 36 milioane euro, conform unui studiu realizat de Consiliul Concurentei.

Conform datelor colectate, numarul creditelor de refinantare s-a cifrat la 160.000, de la momentul restrictionarii comisionului de rambursare anticipata. Valoarea lor a fost de 338 milioane euro.

Acestora li se adauga 229.000 de clienti care au efectuat rambursari anticipate de 262 milioane euro in aceeasi perioada, beneficiind de costuri reduse sau zero.

“Pe partea de eliminare a comisionului de rambursare anticipata sunt o serie de efecte pozitive. Se vede o dublare a numarului de refinantari”, a precizat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei in cadrul unui seminar organizat de Consiliu, APC Romania si Asociatia Societatilor Financiare - ALB Romania.

Reprezentantii industriei sustin ca beneficiile sunt minore

Pe de alta parte, chiar cei care au criticat la momentul adoptarii prevederile OUG 50/2010 sustin ca in prezent, efectele care se resimt sunt minore.

“160.000 de credite de refinantare intr-un an de criza reprezinta nimic”, a precizat Adriana Ahciarliu, secretarul general al ALB.

Aceasta a explicat ca numai industria societatilor nebancare are in portofoliu 1 milion de credite, iar acestea reprezinta abia 10% din totalul pietei.

Reprezentantii ALB au salutat implicatiile pe care OUG 50 le-a adus pe partea de transparenta in relatia dintre creditor si client.

ALB a fost alaturi de Asociatia Romana a Bancilor, una din principalele voci care au combatut OUG 50/2010, in special aplicarea prevederilor acesteia la contractele de credit in derulare.

In final, dupa dezbaterea in comisiile parlamentare, printre singurele prevederi din legea de adoptare a OUG 50/2010 care se aplica si contractelor de credit in derulare sunt cele referitoare la eliminarea comisionului de rambursare anticipata sau limitarea acestuia la cel mult 1% in cazul creditelor cu dobanda fixa.

“Comisioanele incasate nu erau atat de mari incat sa afecteze buna functionare a sistemului bancar”, a mentionat Chiritoiu, ca o replica la criticile aduse in urma cu un an de industria bancara si cea a societatilor financiare, odata cu impunerea eliminarii comisioanelor pentru toate imprumuturile acordate.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce oferte au bancile de Black Friday?

Si bancile intra in febra de Black Friday. Credite de consum sau ipotecare, carduri de credit, dar si alte produse si servicii se pot achizitiona, in aceasta perioada, in conditii mai favorabile decat cele standard. Atentie, insa, la conditiile de derulare a campaniilor. Citeste mai mult

Banci amendate pentru publicitate inselatoare. Care sunt abaterile?

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat 15 banci pentru publicitate inselatoare. Amenzile insumeaza peste 500.000 de lei. In plus, institutiile amendate sunt obligate sa restituie clientilor sumele incasate ilegal, sa corecteze contractele incheiate si sa suspende campaniile publicitare pentru a intra in legalitate. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook