Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cat de bine pastrate ne sunt datele personale?

Autor: Cristian Dogaru |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Recuperatorii de creante reusesc sa identifice noile adrese de domiciliu ale debitorilor preluati de la banci si companiile de utilitati, chiar daca acestia nu mai locuiesc la locatiile specificate in contractele incheiate cu furnizorii. Se pune deci intrebarea cine le-a oferit cu generozitate informatiile?

Intr-o conferinta de presa din 16 septembrie, reprezentantii EOS KSI afirmau ca firmele de recuperare a creantelor se bazeaza doar pe un sfert din debitorii cuprinsi intr-un portofoliu achizitionat de la banci si furnizorii de utilitati deoarece jumatate din total nu pot fi gasiti iar alti 25% nu au bani si nu detin bunuri executabile care sa acopere sumele restante.

Avem insa semnale ca lucrurile nu stau chiar asa-cativa debitori preluati chiar de EOS de la companiile de telefonie arata ca au primit somatii de plata pentru debite „istorice” (mai vechi decat termenul de prescriptie de 3 ani) la noile adrese de domiciliu, acestia mutandu-se intre timp, fie prin vanzarea proprietatii la care figurau in evidentele furnizorului, fie alegand o noua resedinta dintre proprietatile din dotare.

Cum bazele de date cu noile adrese puteau fi gasite doar la birourile de evidenta a populatiei sau la administratiile financiare, se pune intrebarea cat de bine pastrat mai este secretul fiscal si care mai este gradul de siguranta al datelor noastre personale?

Asta nu insemna ca datoriile contractate nu ar trebui platite. Este insa nevoie si de o lege care sa reglementeze activitatea companiilor de recuperare a creantelor in Romania.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Cu cat mai vand bancile creditele neperformante?

Creditele neperformante, acumulate in perioada post-criza, au afectat atat clientii cat si bancile. Insa, in timp ce clientii ajunsi in aceasta situatie pierd garantiile depuse si sunt urmariti de banca sau de societatea de recuperare pana la ultimul banut, bancile au mecanisme care le ajuta sa scape de “balastul” acumulat. Citeste mai mult

Premiera la INM: Reprezentantii consumatorilor participa la sesiunile de formare in drept bancar

Reprezentantii asociatiilor de consumatori din domeniul financiar bancar vor putea participa, in premiera, in calitate de observatori, la seminarele de formare in domeniul dreptului bancar organizate de Institutul National al Magistraturii (INM). Citeste mai mult

Opinii recente

de ion livinschi

"Buna ziua. sint client ing de aproape 15 ani,din pacate sint foarte dezamagit de salariatii acestei banci. in calitate de vinzator al unui imobi mi-a ..."

Facebook