Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cand conteaza cel mai mult costul creditului?

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Pe masura ce perioada de rambursare devine mai mare, costul creditului ajunge sa conteze intr-o maniera tot mai insemnata. Chiar si o diferenta mica intre dobanzi, produce efecte vizibile pentru consumator.

Atunci cand imprumutam bani pe termen scurt, diferenta de costuri intre credite nu pare atat de mare.

De exemplu, la un credit de 10.000 lei pe 1 an, cea mai ieftina oferta de credite de nevoi personale presupune un cost (dobanzi, comisioane si asigurari) de pana in 500 lei.

In schimb, daca alegi cel mai scump credit oferit de o banca, costul suportat va fi 1.500 lei. Prin urmare, poti economisi aproape 1.000 lei alegand cu atentie banca.

Pe masura ce perioada de ramburare se majoreaza, diferenta devina tot mai considerabila.

De exemplu, daca luam in calcul o perioada de rambursare de 5 ani, costul creditului este de aproape 2.500 lei in cea mai ieftina varianta si ajunge pana la 5.000 lei, in cazul celei mai scumpe oferte.

In aceasta situatie, suma economisita de client ajunge la 2.500 lei.

Evident, consumatorii au cel mai mult de castigat prin comparatia ofertelor atunci cand vine vorba de credite imobiliare. Acestea se acorda pe perioade de 30-35 ani, astfel ca si o diferenta de dobanda mai mica de 1 punct procentual duce la economii semnificative de costuri.

De exemplu, la un credit de 100.000 lei pe 30 ani, cea mai buna oferta are un cost de 92.000 lei. In schimb, cea mai scumpa presupune costuri de 247.000 lei. Practic, poti economisi pana la 155.000 lei doar comparand ofertele.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook