Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BCR face o propunere de compromis clientilor nemultumiti

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

BCR vrea sa stabileasca marja de dobanda pentru clientii cu care este in proces in functie de rata dobanzii si nivelul Euribor/Robor din prezent.

Luni a avut loc prima infatisare in cadrul procesului colectiv initiat de un grup de clienti cu credite in derulare impotriva BCR.

Odata cu intampinarea, BCR a solicitat instantei si adaptarea contractelor de credit si a costurilor aferente respectivilor clienti. Propunerea BCR vizeaza stabilirea unei marje fixe peste Euribor sau Robor formata din marja fixa din contract si diferenta dintre rata dobanzii de referinta a BCR si valoarea indicelui din prezent.

“De fapt, cererea reconventionala recunoaste – indirect dar indubitabil – ca dobanda de referinta variabila a BCR din contractele incheiate cu clientii este calculata pe baza unui criteriu dependent total de vointa BCR”, au precizat reprezentantii casei de avocatura Piperea si Asociatii, care reprezinta clientii in procesul colectiv.

Aceasta este si varianta oferita de BCR clientilor la momentul intrarii in vigoare a OUG 50. Acest a facut ca marja rezultata sa inregistreze niveluri ridicate, de 8-9% la creditele ipotecare in euro, fiind unul din principalele motive pentru care clientii au decis sa dea banca in judecata.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook