Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BCR: ICCJ a stabilit ca nu exista clauze abuzive in contractele cu dobanda variabila

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Banca Comerciala Romana (BCR) anunta, prin intermediul unui comunicat de presa, ca Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a stabilit, in cadrul procesului colectiv dintre banca si clienti, ca nu exista clauze abuzive in contractele de credit cu dobanda variabila ale BCR. Banca citeaza, in acest sens, din motivarea Curtii.

„Motivatia Curtii mai arata ca este incorecta echivalarea "dobanzii de referinta variabile" cu rata EURIBOR; instantele nu pot ignora termenii contractului dintre clienti si banca, interpretand gresit sau atribuind alt inteles angajamentului contractual al partilor; clauzele din contract sunt clare si exprima vointa reala a partilor, care au agreat modul de calcul a dobanzii variabile”, se mentioneaza in comunicatul bancii.

Potrivit documentului sentinta este identica cu alte 6 decizii anterioare ale ICCJ care au stabilit ca nu exista clauze abuzive.

In plus, desi instanta a stabilit ca cei 120 de clienti angrenati in proces, si reprezentati de casa de avocatura Piperea si Asociatii, trebuie sa plateasca cheltuieli de judecata, BCR sustine ca nu va solicita recuperarea acestora si va face clientilor oferte comerciale la nivelul actual al pietei, pentru a incheia amiabil orice diferend si pentru a consolida o relatie pe termen lung cu acestia.

BCR negociaza cu inca 200 de clienti aflati in litigiu cu banca reconcilierea amiabila

„Banca se afla intr-un proces de negociere constructiv cu un grup anterior de aproximativ 200 de clienti reprezentati de aceeasi casa de avocatura. Abordarea face parte din strategia BCR de a solutiona prin parteneriat si reconciliere amiabila orice diferend comercial cu clientii sai. O abordare echilibrata intre interesul de afaceri al bancii si interesul clientilor este solutia constructiva pe termen lung, iar banca urmareste cu prioritate intelegerea situatiei financiare a clientilor si identificarea solutiilor comerciale adecvate”, sustin reprezentantii BCR.

Potrivit comuncatului, 160.000 de clienti ai BCR sunt deja beneficiari ai solutiilor comerciale oferite de banca pentru a depasi problemele financiare si provocarile contextului economic. Dintre acestia, 100.000 au obtinut refinantari din partea bancii intre anii 2010 – 2015, 30.000 au apelat la restructurarea creditelor (extinderea maturitatii, amanare la plata, reducerea temporara a ratelor), 30.000, aflati in imposibilitatea ajustarii costului creditelor, din cauza scaderii valorii garantiilor si a veniturilor, au beneficiat de scaderea ratei lunare in medie cu 20% in urma programului Scade Rata.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Cu cat mai vand bancile creditele neperformante?

Creditele neperformante, acumulate in perioada post-criza, au afectat atat clientii cat si bancile. Insa, in timp ce clientii ajunsi in aceasta situatie pierd garantiile depuse si sunt urmariti de banca sau de societatea de recuperare pana la ultimul banut, bancile au mecanisme care le ajuta sa scape de “balastul” acumulat. Citeste mai mult

Premiera la INM: Reprezentantii consumatorilor participa la sesiunile de formare in drept bancar

Reprezentantii asociatiilor de consumatori din domeniul financiar bancar vor putea participa, in premiera, in calitate de observatori, la seminarele de formare in domeniul dreptului bancar organizate de Institutul National al Magistraturii (INM). Citeste mai mult

Opinii recente

de Silviana Chisu

"Aveam un libret de economii pus pe numele meu demult, din anii 2000. Am cerut incasarea sumei de bani anul acesta (2017). ..."

Facebook