Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancile pun stapanire pe viata oamenilor

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Produsele de creditare reprezinta “o privare fata de bucuriile vietii”, considera romanii care au contractat, in ultimii zece ani, credite imobiliare, ipotecare ori de nevoi personale. Mai mult, debitorii considera ca banca pune stapanire pe existenta lor.

Potrivit unui studiu realizat in luna aprilie de o firma specializata in domeniul cercetarii de piata, cei care au apelat la astfel de produse de creditare sunt constienti ca acestea reprezinta un ajutor pe care nimeni altcineva nu il putea oferi, ori o solutie relativ rapida la o problema.

”Acest lucru nu ii impiedica, insa, pe clienti sa perceapa banca drept o entitate care pune stapanire pe existenta lor: din cauza costurilor mari pe care trebuie sa le achite lunar timp de ani de zile, micile momente de bucurie si rasfat dispar, fiind inlocuite de stres, griji si, adesea, frustrari”, se mentioneaza in studiul realizat de Exact Cercetare si Consultanta.

In plus, romanii cu credite se asteapta ca procesul de comunicare sa fie unul transparent, sa fie informati in legatura cu toate costurile si conditiile, iar banca sa fie flexibila, prin oferirea mai multor posibilitati de accesare a serviciilor/produselor bancare.

“Ei mai simt, totodata, nevoia unui raspuns rapid din partea bancilor atunci cand decid sa contracteze un credit ai de seriozitate pe parcursul perioadei de creditare: respectarea tuturor termenilor contractuali si a 'angajamentului' initial”, sustine Irina Rainer, reprezentant al companiei de cercetare.
 
Care este relatia dintre banca si clienti


Participantii la studiu si-au manifestat nemultumirea in ceea ce priveste relatia cu banca de la care au contractat creditul: birocratia (solicitarea unor acte a caror eliberare poate dura multe zile), aglomeratia (cozile la casierii), lipsa transparentei (comunicare centrata pe beneficiile clientului, fara a fi mentionate toate conditiile contractuale si intreaga lista de comisioane).

Chiar daca, aparent, bancile se intrec in oferte pentru produsele bancare, o buna parte dintre participantii la studiu au fost ingraditi ca si posibilitate de alegere din varii motive - fie clientul indeplinea conditiile de accesare a creditului doar in cazul a 1-2 banci, fie imobilul era in administrarea unei singure banci. Astfel, in anumite cazuri, numai o singura banca a putut raspunde nevoilor clientilor.

Studiul a fost realizat prin intermediul discutiilor online, desfasurate pe platforma SoQual – o platforma de tip Research Community Software. Acest tip de metodologie a permis accesarea platformei de catre respondenti timp de trei saptamani. Targetul a fost reprezentat de femei si barbati cu varste cuprinse intre 25 si 40 de ani, care detin cel putin un produs de creditare.

Discutiile au fost realizate in perioada 16 martie - 3 aprilie 2015.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

ANPC castiga definitiv procesul cu Alpha Bank pe clauze abuzive

Alpha Bank a pierdut definitiv un proces pe clauze abuzive cu ANPC, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a respins apelul bancii. In acest conditii, institutia de credit este obligata sa elimine mai multe clauze privind dobanzile si comisioanele din contractele de credit de consum incheiate inainte de 2010. Citeste mai mult

Inasprirea creditelor ipotecare pare a se fi incheiat

Concurenta din piata bancara este unul dintre factorii care au determinat bancile sa revina cu avansurile la creditele ipotecare la niveluri accesibile pentru clienti, dupa majorarile masive din prima parte a anului trecut. Acest aspect reiese dintr-un sondaj realizat de Banca Nationala a Romaniei (BNR) privind standardele de creditare. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Cornel

"Am ales sa fac un credit prima casa. Toate bune si frumoase pâna la aprobarea finala. Astept de 3 saptamâni dar nu am ..."

Facebook