Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancile continua sa isi monitorizeze atent clientii cu credite

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Aproape jumatate din interogarile realizate de banci catre Centrala Riscurilor de Credit au ca scop verificarea propriilor clienti si nu a celor care solicita un credit nou.

Bancile continua sa se uite atent in ograda proprie. Conform datelor BNR, bancile au realizat in luna septembrie peste 73.000 de interogari ale bazei CRC in numele propriilor clienti.

Numarul interogarilor realizate pentru potentialii clienti, in vederea stabilirii istoricului de creditare si a evaluarii capacitatii de a obtine un nou imprumut, a fost de putin peste 94.000.

Datele sunt importante deoarece indica cererea de credite venita din partea populatiei dar si politica mai prudentiala a bancilor, care prefera sa isi monitorizeze mai atent propriile portofolii.

Spre comparatie, la finalul lui 2007, numarul de interogari lunare depasea 763.000, dintre care doar 4.000 erau interogari in scopul monitorizarii propriilor clienti.

Un alt moment de scadere dramatica in cererea clientilor s-a inregistrat la finalul lui 2011 cand, de la aproape 400.000 de interogari lunare numarul a scazut brusc la mai putin de jumatate iar ponderea interogarilor realizate in numele propriilor clienti a urcat puternic, in defavoarea ponderii numarului de interogari realizate in numele potentialilor clienti.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook