Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancherii raspund ANPC: Bancile nu se imbogatesc pe spinarea debitorilor

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) transmite Protectiei Consumatorilor ca este gresita interpretarea potrivit careia aprecierea francului elvetian aduce beneficii bancilor si prejudicii clientilor, intrucat bancile suporta la randul lor aceste costuri pe partea de depozite si linii de finantare.

„Practic, de aici poate rezulta nici mai mult nici mai putin decat ca bancile se imbogatesc pe spinarea debitorilor atunci cand monedele straine in care au acordat credite (euro, dolar SUA, CHF etc.) se apreciaza fata de leu (sau leul se depreciaza fata de acestea), fapt care este fals", se mentioneaza intr-o scrisoare transmisa de CPBR Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Organizatia subliniaza ca, pentru a acorda credite in valuta, bancile sunt obligate prin reglementari BNR si norme interne de risc sa asigure finantare in aceeasi valuta (sub forma de depozite sau linii de finantare din piata interbancara).

Astfel, activele si pasivele lor în acea valuta urmand directia pietei, impactul cursului de schimb este nul. "Mai mult, orice plata efectuata de banci pentru finantarile pe care si le asigura are loc la pretul pietei si de aceea incasarea ratelor creditelor acordate in trecut la un alt curs decat cel al pietei ar conduce la pierderi semnificative pentru banci", mai precizeaza patronatele bancare.

Reprezentantii bancherilor raspuns, astfel, ANPC care a acuzat bancile, prin intermediul unui comunicat de presa, ca profita deaprecierea francului elvetian pentru ca aduce beneficii institutiilor financiare si prejudicii consumatorilor.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Cu cat mai vand bancile creditele neperformante?

Creditele neperformante, acumulate in perioada post-criza, au afectat atat clientii cat si bancile. Insa, in timp ce clientii ajunsi in aceasta situatie pierd garantiile depuse si sunt urmariti de banca sau de societatea de recuperare pana la ultimul banut, bancile au mecanisme care le ajuta sa scape de “balastul” acumulat. Citeste mai mult

Premiera la INM: Reprezentantii consumatorilor participa la sesiunile de formare in drept bancar

Reprezentantii asociatiilor de consumatori din domeniul financiar bancar vor putea participa, in premiera, in calitate de observatori, la seminarele de formare in domeniul dreptului bancar organizate de Institutul National al Magistraturii (INM). Citeste mai mult

Opinii recente

de ion livinschi

"Buna ziua. sint client ing de aproape 15 ani,din pacate sint foarte dezamagit de salariatii acestei banci. in calitate de vinzator al unui imobi mi-a ..."

Facebook