Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Banca Transilvania ar dori ca OUG 50 sa nu se aplice creditelor vechi

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Banca Transilvania a indicat, printr-o pozitie oficiala, ca impartaseste spiritul OUG 50/2010, de transparentizare a pietei, dar nu considera ca reglementarile ar trebui aplicate si creditelor vechi.

“Aplicarea Ordonantei nu a avut drept scop diminuarea administrativa a dobanzilor”, se mentioneaza in documentul transmis presei.

Oficialii bancii au explicat ca BT, nefiind parte a unui grup bancar international, nu a avut acces la surse externe ieftine, exprimate in functie de Euribor ci a atras finantare la costuri mai mari.

In plus, reprezentantii bancii au invocat si raspunsul primit de la ANPC in aceasta vara, prin care autoritatea oferea bancilor posibilitatea de a transforma formulele de calcul a dobanzilor la creditele in derulare, cu mentinerea aceluiasi nivel de cost.

Ca urmare a intrarii in vigoare a ordonantei, din 21 iunie, Banca Transilvania a primit un numar de circa 800 de notificari de neacceptare a modificarilor din partea clientilor, raportat la un numar total de 400.000 de credite in derulare. Majoritatea clientilor au reclamat nivelul marjei de dobanda propus de banca.

“BT, prin urmare, respecta dispozitiile OUG 50/2010 si, pentru o colaborare deschisa si transparenta cu clientii sai, Banca Transilvania incearca sa solutioneze fiecare caz in parte, prin identificarea aspectelor pozitive care trebuie sa primeze in contextul aplicarii noilor prevederi legale”, se precizeaza in pozitia oficiala a bancii.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook