Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Alpha Bank: Formularul de refuz al actului aditional pune clientii pe drumuri

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite nevoi personale

 
Alpha Bank: Formularul de refuz al actului aditional pune clientii pe drumuri Alpha Bank: Formularul de refuz al actului aditional pune clientii pe drumuri

Multi clienti au decis sa refuze actele aditionale propuse de banci pentru modificarea contractelor de credit. Alpha Bank a venit chiar in intampinarea acestora cu un formular tipizat de refuz. Cine il semneaza castiga timpul pierdut cu redactarea, dar trebuie sa isi faca timp pentru a aduce ulterior la banca adeverinta de venit si fisa fiscala.

Au mai ramas doar cateva zile pana cand bancile trebuie sa isi conformeze contractele de credit la noile prevederi legislative. Acest lucru se face fie prin semnarea unui act aditional, fie prin acceptare tacita, in cazul in care clientii nu ajung la banca.

Indemnati de avocati si de stirile din piata, multi clienti au decis sa se puna la adapost de posibile abuzuri si sa depuna in sucursale notificari prin care refuza in mod categoric o parte din propunerile inaintate de banci.

Pentru a veni in intampinarea clientilor si pentru a fluidiza intregul demers, Alpha Bank a pus la punct un document standard de refuz.

Formularul este valid doar pentru cei care nu au veniturile diminuate

Documentul propus clientilor poarta chiar denumirea “Formular de refuz semnare act aditional in vederea transpunerii prevederilor OUG 50/2010” si poarta antetul Alpha Bank Romania.

Clientii trebuie sa isi completeze numele, sa treaca numarul contractului de credit iar apoi sa isi motiveze decizia de a nu semna. Pana aici, formularul nu contine nimic deosebit sau diferit fata de orice notificare pe care un client ar redacta-o integral.


In a doua parte a paginii, clientii afla insa ca daca semneaza acest formular declara “sub sanctiunea legii” ca situatia lor financiara si maritala nu s-a modificat de la data contractarii creditului, iar veniturile nu s-au diminuat in niciun fel pana in prezent.

Mai mult, clientii isi iau angajamentul  ca in cel mult 5 zile lucratoare de la semnarea refuzului, sa prezinte la banca acte doveditoare in vederea sustinerii informatiilor furnizate, precum adeverinta de salariu si fisa fiscala.

“Banca propune clientilor un formular standard pentru exprimarea refuzului in scopul fluidizarii procesului de implementare a OUG 50. Datele suplimentare ce sunt solicitate in documentul standard sunt necesare bancii pentru a putea realiza o analiza la zi a situatiei fiecarui client in parte, in conditiile unei eventuale oferte de refinantare interna”, au precizat pentru Conso.ro reprezentantii Alpha Bank.

Refuzurile pot fi redactate si in alta forma

Conform avocatilor contactati de Conso.ro, formularul prezentat de Alpha Bank clientilor ar fi trebuit sa respecte la randul sau prevederile OUG 50/2010 si sa nu contina alte precizari in afara de refuzul clauzelor respective.

Totusi, daca un client semneaza respectivul formular si nu reuseste sa aduca in 5 zile lucratoare documentele justificatoare, nu inseamna ca se anuleaza si refuzul si motivatia prezentata in prima parte a documentului, a explicat pentru Conso.ro avocatul Marius Coltuc.

Ca orice alta notificare transmisa catre banca, si refuzul de a accepta o anumita oferta poate fi personalizat, iar clientii pot redacta ei insisi o notificare, inclusiv de mana, prin care instiinteaza banca asupra propriei decizii.

“Desigur, clientii pot sa utilizeze o forma proprie de scrisoare, iar banca inregistreaza optiunea clientior imediat ce acestia o depun la banca”, au precizat reprezentantii bancii.

Avocatii ofera cateva sfaturi in acest sens. “Inregistrati notificarile sau trimiteti-le prin posta cu confirmare de primire. Clientii bancilor trebuie sa inregistreze notificarea la registratura institutiei de credit sau sa o trimita prin posta cu confirmare de primire. Potrivit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, corespondenta scrisa cu creditorul, urmata de un eventual refuz al acestuia de a aplica prevederile OUG 50/2010 constituie suportul legal, in baza caruia puteti sesiza Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor sau sa initiati o actiune în instanta”, a precizat Marius Coltuc.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Cu cat mai vand bancile creditele neperformante?

Creditele neperformante, acumulate in perioada post-criza, au afectat atat clientii cat si bancile. Insa, in timp ce clientii ajunsi in aceasta situatie pierd garantiile depuse si sunt urmariti de banca sau de societatea de recuperare pana la ultimul banut, bancile au mecanisme care le ajuta sa scape de “balastul” acumulat. Citeste mai mult

Premiera la INM: Reprezentantii consumatorilor participa la sesiunile de formare in drept bancar

Reprezentantii asociatiilor de consumatori din domeniul financiar bancar vor putea participa, in premiera, in calitate de observatori, la seminarele de formare in domeniul dreptului bancar organizate de Institutul National al Magistraturii (INM). Citeste mai mult

Opinii recente

de Silviana Chisu

"Aveam un libret de economii pus pe numele meu demult, din anii 2000. Am cerut incasarea sumei de bani anul acesta (2017). ..."

Facebook