Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Alertele SMS ajuta clientii sa plateasca ratele la timp

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Bancile care trimit alerte SMS prin care anunta clientii ca se apropie data scadenta pentru plata ratei reusesc sa isi reduca numarul restantelor, arata un studiu publicat de cercetatori de la Harvard si MIT. O serie de banci au implementat si la noi aceasta practica, ajutand clientii sa evite penalitatile de intarziere.

Restantele la credite apar nu numai atunci cand clientii se confrunta cu dificultati financiare. Unii dintre ei intarzie plata ratei cu cateva zile pentru ca pur si simplu, activitatile cotidiene ii fac sa piarda din vedere ca a venit data scadenta.

Un mesaj pe telefonul mobil trimis din timp de catre banca ajuta insa clientii sa evite astfel de situatii. Aceste alerte sunt atat in avantajul clientului (care evita penalitatile de intarziere, ce sunt destul de ridicate), dar si pentru banca, deoarece isi incaseaza banii la timp, iar portofoliul de credite se pastreaza sanatos.

Un SMS face cat o reducere de dobanda


Un studiu realizat de cercetatori de la Harvard si MIT arata ca aceste alerte au impact mult mai puternic decat ar fi de asteptat. Ele au aceleasi efecte ca si in cazul in care bancile ar aplica reduceri de dobanzi pentru clientii care isi platesc ratele la timp.

Autorii au facut un experiment la bancile din Uganda, unde au separat clientii care solicitau credite in 4 grupuri:
  • Primul grup de clienti beneficia de o reducere cu 25% a costului cu dobanda, daca pana la sfarsitul perioadei de creditare nu inregistra nicio restanta;
  • Al doilea grup de clienti obtinea o reducere de dobanda cu 25% la creditele pe care le vor obtine in viitor, daca rambursau creditul luat fara nicio restanta
  • Al treilea grup de clienti nu primea niciun bonus financiar, ci doar o alerta pe telefonul mobil, prin care se anunta ca rata urmeaza sa fie scadenta;
  • Ultimul grup reprezinta clientii care primesc imprumuturi in mod normal, fara alerte si fara stimulente financiare.
Rezultatele au aratat ca promisiunea unor dobanzi mai mici cu 25% la creditul actual creste cu 7-9% probabilitatea ca imprumutul sa fie rambursat la timp. In schimb, posibilitatea de a obtine un credit redus pe viitor face ca perioade de intarziere sa scada cu 2 zile decat in conditii normale.

Surprinzator, alerta SMS – care este aproape necostisitoare pentru banci de implementat - are acelasi efect asupra restantelor ca si reducerea cu 25% a costului cu dobanda. Prin urmare, o parte importanta dintre clienti intarzie platile din simplul motiv ca nu pot urma graficul de rambursa decat cu ajutorul unor avertizari, din cauza unor deficiente in gestionarea platilor. SMS-urile au, in special, un impact mai mare in cazul persoanelor tinere.

Studii similare au aratat ca alertele SMS sunt eficace si in incurajarea populatiei sa economiseasca. Experiente cu mesaje pe telefonul mobil in Bolivia si Filipine au condus la cresterea cu 6% a economisirii.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce oferte au bancile de Black Friday?

Si bancile intra in febra de Black Friday. Credite de consum sau ipotecare, carduri de credit, dar si alte produse si servicii se pot achizitiona, in aceasta perioada, in conditii mai favorabile decat cele standard. Atentie, insa, la conditiile de derulare a campaniilor. Citeste mai mult

Banci amendate pentru publicitate inselatoare. Care sunt abaterile?

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat 15 banci pentru publicitate inselatoare. Amenzile insumeaza peste 500.000 de lei. In plus, institutiile amendate sunt obligate sa restituie clientilor sumele incasate ilegal, sa corecteze contractele incheiate si sa suspende campaniile publicitare pentru a intra in legalitate. Citeste mai mult

Opinii recente

de Andreea Buruiana

"Din pacate prin experienta celor de mai jos am trecut si eu. . . mi-au cerut o copie dupa CI veche, pe care o aveam ..."

Facebook