Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Solutionare alternativa a litigiilor bancare - la cate dosare a ajuns CSALB ?

Autor: Conso |

Publicat in: Credite imobiliare

 

Solutionarea alternativa a litigiilor bancare incepe sa prinda incet teren in randul clientilor cu probleme la credite. Activitatea CSALB s-a dublat in octombrie fata de media primelor 9 luni ale lui 2017, ajungand la 120 de dosare solutionate sau aflate in curs de solutionare. Pentru prima data, solicitarile depasesc numarul cererilor clasate.

Daca in primele 9 luni existau 73 de dosare solutionate sau in curs de solutionare, la finele lunii octombrie acestea au ajuns la 120 (crestere de 65% din numarul de dosare gestionate in primele 3 trimestre ale anului).

Pe de alta parte, exista peste 50 de cereri in faza de filtru (de verificare a documentelor).

De asemenea, si numarul de cereri este in crestere accelerata. In medie, in primele noua luni din 2017, s-au primit 7 cereri pe saptamana. In luna octombrie au ajuns, in medie, 17 cereri pe saptamana. Aproximativ 72% dintre cereri vin pe e-mail, 15% la sediu si 13% prin posta, potrivit CSALB. Numarul solicitarilor depaseste astfel 170 de dosare.

“Dupa 2 ani de zile de la infiintarea Centrului, iata ca interesul si nivelul de constientizare ale consumatorilor si comerciantilor fata de CSALB cresc. E un proces care dureaza, ne asteptam sa fie asa, acela de schimbare a mentalitatii cu privire la rezolvarea amiabila a diferendelor. Acum, atat clientii, cat si bancile sau IFN-urile se indreapta tot mai mult spre Centrul SAL Bancar”, a declarat Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Trendul pozitiv de solutionare amiabila a litigiilor cu bancile si IFN-urile este evidentiat si de numarul de dosare acceptate de comercianti: de la 2 dosare acceptate, in medie, pe saptamana, in primele 9 luni ale anului, la 12 pe saptamana, in luna octombrie a acestui an.

In ceea ce priveste tipul de litigii inregistrate, cererile consumatorilor se inscriu in urmatoarea tipologie de solicitari:

•  eliminarea si restituirea comisionului de risc/administrare perceput pentru un credit;
•  rescadentarea/reesalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;
•  scaderea dobanzii si restituirea sumei ce a rezultat din marirea marjei dobanzilor in mod excesiv, in acceptiunea consumatorilor;
•  reducerea marjei dobanzii, reducerea soldului si conversia creditelor din CHF in LEI;
•  eliminarea unor clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobanzi penalizatoare.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

ANPC promite controale la toate bancile care au dat credite in CHF

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va controla toate bancile care au acordat credite in franci elvetieni (CHF), a anuntat presedintele institutiei, Bogdan Pandelica, prezent in Comisia Economica din Senat. Autoritatea a amendat, deja, Raiffeisen Bank pentru practici incorecte in acordarea unor astfel de imprumuturi. Citeste mai mult

Raiffeisen, amendata de ANPC pentru nereguli in acordarea de credite in CHF

Raiffeisen Bank a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor cu 50.000 de lei pentru practici incorecte in acordarea creditelor in franci elvetieni inainte de criza. In principal, banca este acuzata de incalcarea regulilor in ceea ce priveste modul de calcul al dobanzilor. Raiffeisen a anuntat ca va contesta decizia. Citeste mai mult

Opinii recente

de Andreea Buruiana

"Din pacate prin experienta celor de mai jos am trecut si eu. . . mi-au cerut o copie dupa CI veche, pe care o aveam ..."

Facebook