Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Solutionare alternativa a litigiilor bancare - la cate dosare a ajuns CSALB ?

Autor: Conso |

Publicat in: Credite imobiliare

 

Solutionarea alternativa a litigiilor bancare incepe sa prinda incet teren in randul clientilor cu probleme la credite. Activitatea CSALB s-a dublat in octombrie fata de media primelor 9 luni ale lui 2017, ajungand la 120 de dosare solutionate sau aflate in curs de solutionare. Pentru prima data, solicitarile depasesc numarul cererilor clasate.

Daca in primele 9 luni existau 73 de dosare solutionate sau in curs de solutionare, la finele lunii octombrie acestea au ajuns la 120 (crestere de 65% din numarul de dosare gestionate in primele 3 trimestre ale anului).

Pe de alta parte, exista peste 50 de cereri in faza de filtru (de verificare a documentelor).

De asemenea, si numarul de cereri este in crestere accelerata. In medie, in primele noua luni din 2017, s-au primit 7 cereri pe saptamana. In luna octombrie au ajuns, in medie, 17 cereri pe saptamana. Aproximativ 72% dintre cereri vin pe e-mail, 15% la sediu si 13% prin posta, potrivit CSALB. Numarul solicitarilor depaseste astfel 170 de dosare.

“Dupa 2 ani de zile de la infiintarea Centrului, iata ca interesul si nivelul de constientizare ale consumatorilor si comerciantilor fata de CSALB cresc. E un proces care dureaza, ne asteptam sa fie asa, acela de schimbare a mentalitatii cu privire la rezolvarea amiabila a diferendelor. Acum, atat clientii, cat si bancile sau IFN-urile se indreapta tot mai mult spre Centrul SAL Bancar”, a declarat Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Trendul pozitiv de solutionare amiabila a litigiilor cu bancile si IFN-urile este evidentiat si de numarul de dosare acceptate de comercianti: de la 2 dosare acceptate, in medie, pe saptamana, in primele 9 luni ale anului, la 12 pe saptamana, in luna octombrie a acestui an.

In ceea ce priveste tipul de litigii inregistrate, cererile consumatorilor se inscriu in urmatoarea tipologie de solicitari:

•  eliminarea si restituirea comisionului de risc/administrare perceput pentru un credit;
•  rescadentarea/reesalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;
•  scaderea dobanzii si restituirea sumei ce a rezultat din marirea marjei dobanzilor in mod excesiv, in acceptiunea consumatorilor;
•  reducerea marjei dobanzii, reducerea soldului si conversia creditelor din CHF in LEI;
•  eliminarea unor clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobanzi penalizatoare.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

Cum calculam valoarea reala a unei locuinte?

Preturile locuintelor din Romania au inceput sa creasca din nou, iar cei interesati sa cumpere se afla, din nou, in fata dilemei din urma cu mai bine de 10 ani: sa astept sa isi revina preturile, sau sa cumpar acum, ca se vor scumpi si mai mult? Cum aflam care este valoarea reala a unei locuinte, comparativ cu pretul cerut de vanzator? Citeste mai mult

Prima Casa a primit banii pentru 2018

Guvernul a aprobat plafonul de 2 miliarde de lei pentru Programul Prima Casa in 2018, astfel incat bancile implicate vor putea relua finantarile in curand. Anul acesta mai vine si cu alte modificari ale programului, in afara de reducerea plafonului cu 500 de milioane de lei fata de 2017, insa mai putin importante pentru consumatori. Citeste mai mult

Opinii recente

de Lucian Anonim

"Am avut o experienta foarte placuta cu creditul ipotecar de la ING. Dupa 2 experiente neplacute cu alte doua banci: BCR banca la care ..."

Facebook