Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Detalii

Solutionare alternativa a litigiilor bancare - la cate dosare a ajuns CSALB ?

Autor: Conso |

Publicat in: Credite imobiliare

 

Solutionarea alternativa a litigiilor bancare incepe sa prinda incet teren in randul clientilor cu probleme la credite. Activitatea CSALB s-a dublat in octombrie fata de media primelor 9 luni ale lui 2017, ajungand la 120 de dosare solutionate sau aflate in curs de solutionare. Pentru prima data, solicitarile depasesc numarul cererilor clasate.

Daca in primele 9 luni existau 73 de dosare solutionate sau in curs de solutionare, la finele lunii octombrie acestea au ajuns la 120 (crestere de 65% din numarul de dosare gestionate in primele 3 trimestre ale anului).

Pe de alta parte, exista peste 50 de cereri in faza de filtru (de verificare a documentelor).

De asemenea, si numarul de cereri este in crestere accelerata. In medie, in primele noua luni din 2017, s-au primit 7 cereri pe saptamana. In luna octombrie au ajuns, in medie, 17 cereri pe saptamana. Aproximativ 72% dintre cereri vin pe e-mail, 15% la sediu si 13% prin posta, potrivit CSALB. Numarul solicitarilor depaseste astfel 170 de dosare.

“Dupa 2 ani de zile de la infiintarea Centrului, iata ca interesul si nivelul de constientizare ale consumatorilor si comerciantilor fata de CSALB cresc. E un proces care dureaza, ne asteptam sa fie asa, acela de schimbare a mentalitatii cu privire la rezolvarea amiabila a diferendelor. Acum, atat clientii, cat si bancile sau IFN-urile se indreapta tot mai mult spre Centrul SAL Bancar”, a declarat Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Trendul pozitiv de solutionare amiabila a litigiilor cu bancile si IFN-urile este evidentiat si de numarul de dosare acceptate de comercianti: de la 2 dosare acceptate, in medie, pe saptamana, in primele 9 luni ale anului, la 12 pe saptamana, in luna octombrie a acestui an.

In ceea ce priveste tipul de litigii inregistrate, cererile consumatorilor se inscriu in urmatoarea tipologie de solicitari:

•  eliminarea si restituirea comisionului de risc/administrare perceput pentru un credit;
•  rescadentarea/reesalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;
•  scaderea dobanzii si restituirea sumei ce a rezultat din marirea marjei dobanzilor in mod excesiv, in acceptiunea consumatorilor;
•  reducerea marjei dobanzii, reducerea soldului si conversia creditelor din CHF in LEI;
•  eliminarea unor clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobanzi penalizatoare.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

Cum decurge oferta BT pentru clientii Bancpost cu credite in franci?

Banca Transilvania a lansat la inceputul lunii iulie o oferta dedicata clientilor Bancpost care au imprumuturi in franci elvetieni cu garantii imobiliare. Intr-o prima etapa, cei aproape 2.250 de clienti eligibili, 32% au acceptat oferta de conversie in lei sau euro. Citeste mai mult

Romanii stiu ca sunt obligati sa isi asigure casa, dar nu o fac!

Discutia referitoare la asigurararea locuintelor revine in actualitate de fiecare data cand au loc fenomene naturale care le afecteaza. Cele mai frecvente, produse si in aceasta vara, sunt inundatiile si alunecarile de teren. Insa, desi 8 din 10 romani stiu ca asigurarea casei este obligatorie, doar 1 din 5 detine o astfel de polita. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalina Pop

"Draga Conso, Am postat aici, in 10 iulie, o opinie nu prea magulitoare la adresa serviciilor Raiffeisen, ca sa constat azi, cand am revenit ..."

Facebook