Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Noi fonduri pentru Prima casa din aceasta saptamana

Autor: Conso |

Publicat in: Credite imobiliare

 

Bancile comerciale primesc in aceasta saptamana plafoanele suplimentare de garantii acordate de Guvern in cadrul programului Prima Casa, in valoare totala de 500 de milioane de lei. Lista institutiilor financiare beneficiare este, insa, mai scurta decat la alocarile anterioare. Doua banci nu se mai regasesc pe aceasta lista.

„Ministerul Finantelor Publice a aprobat alocarea pe banci a celor 500 de milioane de lei, suma totala cu care a fost suplimentat plafonul de garantii pentru programul Prima Casa. Finantatorii care au primit plafoane sunt: Banca Romaneasca, Banca Transilvania, Bancpost, Bank Leumi, BCR, BRD, CEC Bank, Credit Agricole, Garanti Bank, ING Bank, Marfin Bank, OTP Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank si UniCredit”, se arata intr-un comunicat al Ministerului.

De remarcat este faptul ca pe lista Ministerului nu mai apar bancile Alpha Bank si Intesa Sanpaolo Bank, partenere pana acum in program.

De altfel, Guvernul a anuntat deja ca noile plafoane de garantii vor fi repartizate in functie de volumul de credite Prima casa acordate de fiecare banca participanta la program.

Guvernul vrea onorarea cu prioritate a cererilor vechi

In momentul aprobarii noului plafon de garantii, Executivul a precizat ca fondurile trebuie sa mearga cu prioritate catre cererile depuse inainte de noua alocare si care nu au mai putut fi onorate din cauza epuizarii plafoanelor de garantii.

„Fondurile suplimentare vor fi utilizate pentru acoperirea cu prioritate a solicitarilor de acordare a unei finantari garantate in cadrul Programului, aflate in diverse stadii de aprobare si pre-aprobare la finantatori”, se precizeaza in comunicatul Guvernului.

Bancile vor sa atraga si clienti noi

Insa unele banci sustin ca multe dintre acestea au expirat, iar clientii respectivi trebuie sa o ia de la capat cu procedura. In plus, reprezentantii acestora au precizat ca noii clienti vor avea acces la astfel de imprumuturi in aceleasi conditii ca si cei vechi.

Hotararea privind suplimentarea cu 500 de milioane de lei a plafonului total de garantii care pot fi emise anul acesta in cadrul programului a fost adoptata de Guvern in sedinta din 28 septembrie.

Plafonul de garantii pentru anul 2016 al Programului a mai fost suplimentat cu 500 de milioane de lei, in luna mai, in contextul intrarii in vigoare a Legii privind darea in plata.

Noua suplimentare a plafoanelor vine pe fondul discutiilor pe marginea unei alte initiative legislative contestata de banci, si anume conversia creditelor in valuta la cursul din momentul contractarii imprumutului.

Astfel, dupa cele doua suplimentari, plafonul de garantare al acestui program guvernamental va fi, in acest an, de 2,69 miliarde de lei.

In total, de la lansarea Programului in 2009 si pana la finalul lui august 2016, au fost acordate 197.608 garantii in valoare totala de 16,88 de miliarde de lei. In acest moment, rata de neplata de catre beneficiarii programului Prima Casa este de 0,3%.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

Solutionare alternativa a litigiilor bancare - la cate dosare a ajuns CSALB ?

Solutionarea alternativa a litigiilor bancare incepe sa prinda incet teren in randul clientilor cu probleme la credite. Activitatea CSALB s-a dublat in octombrie fata de media primelor 9 luni ale lui 2017, ajungand la 120 de dosare solutionate sau aflate in curs de solutionare. Pentru prima data, solicitarile depasesc numarul cererilor clasate. Citeste mai mult

ANPC promite controale la toate bancile care au dat credite in CHF

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va controla toate bancile care au acordat credite in franci elvetieni (CHF), a anuntat presedintele institutiei, Bogdan Pandelica, prezent in Comisia Economica din Senat. Autoritatea a amendat, deja, Raiffeisen Bank pentru practici incorecte in acordarea unor astfel de imprumuturi. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook