Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Femeile sunt clientii BCR cu cele mai multe contracte de economisire-creditare

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite imobiliare

 

Femeile reprezinta majoritatea clientilor care incheie contracte de economisire cu BCR Banca pentru Locuinte, conform unui sondaj realizat in randul clientilor BCR. Persoanele care aleg aceste produse ca solutie de economisire trebuie sa astepte 5 ani pentru a fructifica avantajele oferite. In caz contrar, risca sa suporte chiar si pierderi.

Din totalul contractantilor, 54% sunt femei si 46% sunt barbati, conform datelor publicate de BCR.

Initial, contractele de acest tip au fost concepute pentru a ajuta persoanele cu venituri mici sa isi modernizeze locuinta. In acest scop, clientul este obligat sa economiseasca pana cand sumele acumulate ating minim 40% din valoarea lucrarilor de modernizare, restul banilor urmand a fi acoperiti prin credit.

Perioada de economisire nu poate fi mai mica de 18 luni, iar anual clientul are dreptul  sa primeasca de la stat o prima.

Pe masura ce economia a intrat in recesiune si populatia si-a pierdut interesul pentru credit, aceste produse au fost promovate mai intens ca solutie de economisire.

Chiar daca rata dobanzii este una foarte scazuta, prima de la stat poate face ca randamentul sa devina avantajos.

Clientii trebuie insa sa stie ca perioada de economisire este de 5 ani. Retragerile anticipate sunt costisitoare din 2 motive:
  • toate primele de la stat se returneaza, daca clientul nu economiseste minim 5 ani; astfel ca elementul cheie care facea acest produs profitabil pentru client dispare;
  • comisionul platit la semnarea contractului este posibil sa nu fie acoperit din dobanzi, astfel ca suma retrasa poate fi chiar mai mica decat banii depusi. Acest comision desi este de numai 1%, se calculeaza la suma totala ce urmeaza a fi economisita de client in urmatorii 5 ani.

Numarul de clienti care au incheiat contracte cu BCR Banca pentru Locuinte a crescut rapid in ultimii ani, de la aproape 50.000 in 2008 la peste 250.000 la sfarsitul lui 2011.

Un rol important in cresterea numarului de clienti l-au avut unitatile BCR, unde clientii au fost indrumati de consilieri catre aceste produse. Nu intotdeauna modul de functionare a produsului a fost inteles in mod corespunzator de clienti, asa cum arata mai multe postari ale utilizatorilor Conso.ro la rubrica Vocea clientului.

In anumite cazuri, persoanele care ne-au scris au semnalat ca isi doreau doar un depozit, care sa le permita acces oricand la banii din cont, dar au fost indrumati de functionarii bancii catre aceste produse, care nu li se potriveau.

Pentru a evita astfel de probleme este important sa solicitati detalii suplimentare de la angajatii bancii. De asemenea, este bine sa nu semnati pe loc un contract de economisire-creditare in cazul in care va este propus, ci sa analizati documentele primite acasa pentru a studia mai atent conditiile contractuale.

Alte articole din Credite imobiliare

Credite imobiliare

Solutionare alternativa a litigiilor bancare - la cate dosare a ajuns CSALB ?

Solutionarea alternativa a litigiilor bancare incepe sa prinda incet teren in randul clientilor cu probleme la credite. Activitatea CSALB s-a dublat in octombrie fata de media primelor 9 luni ale lui 2017, ajungand la 120 de dosare solutionate sau aflate in curs de solutionare. Pentru prima data, solicitarile depasesc numarul cererilor clasate. Citeste mai mult

ANPC promite controale la toate bancile care au dat credite in CHF

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va controla toate bancile care au acordat credite in franci elvetieni (CHF), a anuntat presedintele institutiei, Bogdan Pandelica, prezent in Comisia Economica din Senat. Autoritatea a amendat, deja, Raiffeisen Bank pentru practici incorecte in acordarea unor astfel de imprumuturi. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook