Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cum pot afla suma acumulata la fondul de pensii facultative?

Marius Serban

AUTOR:

Marius Serban
senior editor la ww.conso.ro

Data publicarii:

Intrebare: Va rog mult daca este posibil sa imi raspundeti la intrebarea urmatoare: cotizez de aproape 3 ani la un fond de pensii facultative si de 3 ani de cand cotizez niciodata nu mi-au trimis situatia activului propriu  desi cred ca erau obligati sa o faca o data pe an. Cum sa fac sa aflu situatia activului meu propriu? Unde sa reclam? Dinu Costel, Bucuresti

Raspuns: Conform legii, fondurile de pensii facultative sunt obligate ca o data pe an sa trimita o scrisoare catre participanti, unde se prezinta situatia contului personal de la sfarsitul anului. In cazul in care nu primiti astfel de informari este recomandat sa luati legatura cu administratorul pentru a verifica daca adresa cu care figurati in baza de date este cea corecta.

In plus, puteti solicita, oricand pe parcursul anului, informatii actualizate cu privire la evolutia contului personal. In acest sens, trebuie trimisa in scris o solicitare la sediul social al administratorului.

O serie de administratori au creat chiar aplicatii online care permit oricarui participant sa-si verifice permanent contul.

Administratorii de fonduri de pensii facultative care ofera aceasta facilitate sunt: Allianz-Tiriac Pensii Private, Eureko, ING Asigurari de Viata.

In cazul in care doriti sa faceti o reclamatie este recomandat sa va adresati mai intai administratorului, iar in cazul in care nu sunteti multumit de raspunsul primit, sa inaintati o cerere catre Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook