Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Timbrul de mediu se va plati si pentru autoturismele dobandite prin partaj

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Ministerul Finantelor a constatat ca populatia utilizeaza partajul ca sa evite taxa de mediu pentru masinile second hand si propune masuri pentru a elimina aceasta exceptie.

Conform prevederilor legale actuale, bunurile dobandite prin partaj sunt scutite de la plata taxei auto. Pentru a beneficia de aceasta prevedere, se achizitioneaza masinile second-hand din strainanate in coproprietate, iar apoi prin intermediul partajului pe cale notariala, bunurile sunt impartite, prin buna invoiala. Dupa aceea, se pot inmatricula fara sa mai fie necesara plata taxei.

Acest mecanism poate fi folosit pentru achizitia unei masini noi.

Ministerul de Finante considera ca prevederile legale actuale creeaza atat o discriminare intre beneficiarii exceptiei si cei obligati la plata taxei, cat si un prejudiciu la nivelul bugetului de stat. In consecinta, a propus eliminarea acestei exceptii. 

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Cum isi recupereaza taxa auto cei care au castigat in instanta?

Proprietarii de masini care au castigat in instanta restituirea taxei auto vor primii banii de la stat cam in aceeasi perioada cu cei care nu au facut un astfel de demers. Guvernul a stabilit, prin Ordonanta, graficul dupa care vor fi efectuate platile catre soferii care detin o hotarare judecatoreasca de recuperare a taxei. Citeste mai mult

O noua forma a timbrului de mediu ar putea fi gata pana la finalul anului

Autoritatile analizeaza mai multe variante pentru reintroducerea unei taxe care sa inlocuiasca timbrul de mediu, dupa ce Romania a fost invadata de masini second-hand. In prezent, la nivelul Guvernului exista un grup de lucru care ar putea avansa o propunere concreta pana la finalul acestui an. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook