Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Taxa auto – cea mai controversata taxa se va modifica din nou

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Taxa auto s-ar putea schimba in timbrul verde, dar o propunere concreta din partea guvernului inca nu a aparut. Ultimele semnale arata ca taxa ar putea excepta masinile inmamtriculate inainte de 2007.

In prezent, inmatricularea unei masini noi sau second-hand, pentru care nu s-a platit taxa de poluare vreodata, se face doar prin plata unei taxei de poluare, intrata in vigoare in urma cu 1 an.

De la 1 ianuarie 2013, a expirat scutirea, ce se aplica la vanzarea masinilor second-hand, inmatriculate in tara inainte de 2007. Si in aceste cazuri, acum se datoreaza taxa de poluare, daca se schimba proprietarul.

Guvernul vrea sa modifice din nou legislatia, dar nu s-a publicat pana acum nicio propunere concreta. S-a lansat ideea unui timbru verde, fara a se preciza exact cum va functiona acest sistem.

"Trebuie sa incercam sa indreptam aberatiile, iar prima dintre aberatii era referitoare la masinile de dinainte de 1 ianuarie 2007, inainte sa intram in UE. Deci, are omul o Dacie care face 300 euro si plateste o taxa de 3.000 euro, sigur ca e o aberatie", a spus recent Victor Ponta la RTV.

Incepand cu 2007, aproape fiecare guvern a venit cu propria varianta de taxa auto. Aceasta politica neuniforma a dus atat la crearea de confuzie in randul populatiei, dar si la atacarea in instanta a diferitelor formule.

In consecinta, statul are in prezent datorii substantiale fata de proprietari care au platit taxa auto si apoi au castigat in instanta returnarea ei. Cifrele avansate variaza de la 77 milioane euro si ajung pana la 1 miliard euro.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Pretul carburantilor, in crestere

Pretul carburantilor ar putea creste in perioada urmatoare in Romania, alimentand scumpiri in lant, asa cum se intampla de fiecare data cand astfel de fenomene se manifesta. Exista cel putin doua motive de ingrijorare in acest sens: decizia producatorilor de titei de a limita productia si aprecierea dolarului. Citeste mai mult

Facebook