Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Societatile de leasing nu dezvaluie clientilor cu cat vand masinile reposedate

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Clientii carora li s-a reposedat masina de catre societatea de leasing nu pot afla decat in instanta cu cat a fost valorificata aceasta si daca vanzarea s-a facut in beneficiul ambelor parti.

Din vanzarea autoturismului reposedat (sau a echipamentului, dupa caz) este acoperit soldul restant pe care clientul il are la societatea de leasing, precum si diverse alte cheltuieli legate de vanzarea lui propriu zisa.

Un pret prea mic poate insemna ca debitul nu este integral acoperit iar clientul ramane cu restante pe care trebuie sa le acopere din buzunarul propriu.

Societatile de leasing nu sunt insa transparente la acest capitol. Odata ce un autovehicul este reposedat, clientul poate pierde tot controlul asupra procesului de valorificare.

“Nu suntem obligati sa ii comunicam clientului pretul la care este revandut autoturismul. Aceasta este o informatie confidentiala”, a precizat pentru Conso.ro Antoaneta Curteanu, directorul general al UniCredit Leasing.

Ea a motivat practica prin faptul ca autoturismul este un bun al companiei de leasing, iar vanzarea tine de politica proprie a fiecarui finantator in parte. De asemenea, dezvaluirea unei astfel de informatii se poate face doar prin intermediul instantei.

Astfel, clientii se pot afla in situatia in care masina este vanduta la un pret mai mic decat cel al pietei iar lor le este comunicat doar faptul ca datoria nu a fost acoperita si trebuie sa faca in continuare plati. 

Masinile sunt evaluate fie de catre experti interni, fie de catre firme specializate iar pretul poate fi ajustat ulterior de catre societatea de leasing.  De asemenea, tot societatea decide daca organizeaza licitatie, posteaza anunturi online sau in ziare, daca apeleaza la dealeri sau daca vinde masina unui cumparator direct.

“In functie de debitul pe care il avem de recuperat sau daca vindem mai multe masini la pachet, putem acorda reduceri suplimentare”, a precizat Antoaneta Curteanu.

In final insa, clientii nu au cum sa verifice daca stabilirea pretului sau gasirea unui cumparator s-au facut in interesul ambelor parti, respectiv in vederea acoperii unei parti cat mai mari din datoria restanta.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Sperante pentru consumatorii europeni in scandalul Dieselgate

Consumatorii europeni, afectati de scandalul Dieselgate, in care este implicat producatorul auto Volkswagen (VW) ar putea primi sprijin pentru a obtine despagubiri. Dupa mai multe interventii ale oficialilor europeni pe aceasta tema, si Agentiile nationale pentru protectia consumatorilor dau semne ca vor sa se implice. Citeste mai mult

Facebook