Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Revine programul Rabla la forma de acum 3 ani?

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Guvernul Ponta ia in calcul modificarea programului Rabla in vederea revenirii la vechile reguli: o singura reducere la achizitia unei masini noi, acordata strict persoanei care caseaza o rabla.

Cei care inca mai mizeaza pe programul Rabla pentru achizitia unei masini noi ar putea primi o lovitura dura de la anul daca guvernul va schimba din nou regulile jocului.

Premierul s-a aratat nemultumit de noul model, instituit in 2010, prin care cei care casau o rabla primeau un tichet valoric ce putea fi tranzactionat iar cei care doreau sa cumpere o masina noua primeau o reducere echivalenta cu cel mult 3 tichete.

“Din punctul meu de vedere ar trebui sa fie un singur tichet, iar aceasta facilitate sa fie acordata pentru cel care caseaza masina, nu pentru cei care tranzactioneaza”, a declarat premierul Victor Ponta, citat de Agerpres.

Conform acestuia, doar Romania a permis cumularea tichetelor. Totusi, daca se revine la vechea forma a programului, cea mai mare lovitura o vor primi dealerii si producatorii de autoturisme.

Numarul vanzarilor auto a scazut drastic in ultimii ani iar la aceasta se adauga si o serie de nemultumiri privind politicile economice si fiscale ale statului, exprimate de curand de producatorii auto interni.

Daca programul Rabla revine la vechea forma, este de asteptat ca si numarul de autoturisme achizitionate prin acest canal sa scada.

Din 2010, guvernul a relaxat conditiile programului Rabla si a permis utilizarea a 3 tichete la achizitia unei masini noi. Valoarea tichetului a ramas neschimbata, la 3.800 lei, dar a fost majorat bugetul total al programului.

Acest lucru a permis cresterea puternica a numarului de rable casate, pentru a indeplini scopul principal al programului, dar a facilitat si tranzactiile cu masini noi, majoritatea autoturismelor cumparate fiind de productie autohtona.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Pretul carburantilor, in crestere

Pretul carburantilor ar putea creste in perioada urmatoare in Romania, alimentand scumpiri in lant, asa cum se intampla de fiecare data cand astfel de fenomene se manifesta. Exista cel putin doua motive de ingrijorare in acest sens: decizia producatorilor de titei de a limita productia si aprecierea dolarului. Citeste mai mult

Facebook