Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Masinile de clasa mica au diferente mari de pret in tarile UE

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Preturile de catalog ale anumitor modele variaza puternic de la o tara la alta in cadrul UE. Diferentele depasesc chiar si 40% in special la autoturismele de clasa mica. Preturile din Romania se incadreaza la mijlocul clasamentului. In statele ce nu au adoptat euro, masinile sunt mai ieftine.

Preturile autotursimelor variaza destul de mult in cadrul Uniunii Europene. Situatia nu prezinta o problema insa pentru autoritatile europene, in conditiile in care este un indicator al concurentei libere si se incadreaza in limitele regasite si pe alte piete.

“In general, diferentele intre preturile la autoturisme sunt moderate. Comparativ, indicatorul de dispersie la nivelul UE pentru un cos de 16 produse alimentare, variind de la unt la paine alba, s-a ridicat la 34,4% in 2008”, se arata in cel mai recent raport al Comisiei Europene privind preturile la automobile.



Autoturismele mici – cele mai flexibile

Diferentele intre preturi de catalog ajung la niveluri semnificative, in special in cazul gamei de autoturisme de clasa mica si mare.

Spre exemplu, conform raportului CE, la inceputul lui 2010 diferenta de cost pentru un autoturism Peugeot 207 ajungea chiar la 40%. Cel mai inalt pret de catalog, de 13.169 euro se inregistra, surprinzator, in Franta. Acelasi model putea fi cumparat in Malta cu 9.427 euro. In Romania, la inceputul anului, un Peugeot 207 costa 11.463 euro fara taxe.

In cazul modelelor Clio de la Renault sau Polo de la Volkswagen, diferentele de costuri se incadrau in jurul valorii de 33%-36%, in timp ce pentru Fiat Punto s-a inregistrat o diferenta de pret de 27,8% intre statele membre. In cazul Punto, cea mai scumpa piata este Austria, iar cea mai ieftina este Cipru. In Romania, pretul de catalog al unui Fiat Punto era de 11.261 euro.

Autoturismele din clasa mare prezinta diferente si mai mari de pret de catalog intre state.

Spre exemplu, in cazul modelului Passat de la Volkswagen, diferenta ajunge la 40,5%. Cel mai scump model este in Germania, iar cel mai ieftin in Danemarca.

In cazul BMW 320D situatia se inverseaza, iar in Danemarca modelul este cu aproape 42% mai scump decat in Marea Britanie.

Clasa medie – cele mai mici diferente

La autoturismelor de clasa medie, diferentele de cost se reduc usor si se incadreaza intre 25% si 36%. In cazul modelelor Peugeot 308 si Renault Megane, cele mai mari preturi se intalnesc tot in Franta, in timp ce in Malta si Bulgaria aceleasi modele inregistrau cele mai mici preturi.

Preturile din clasa medie se invart insa in jurul nivelului de 20.000 euro in zona euro.

In afara zonei euro, masinile sunt mai ieftine

Din raportul CE reiese o diferentiere destul de evidenta intre preturile promovate in zona euro si cele din in tarile care si-au pastrat moneda proprie.

Spre exemplu, daca pretul mediu al unui Peugeot 207 este de 11.604 euro in statele din zona euro, in restul tarilor membre UE, pretul mediu al aceluiasi autoturism este de 10.941 euro, fara taxe.

Situatia se pastreaza si in cazul autoturismelor din clasa medie. De exemplu, Mazda 3 costa in medie in zona euro 15.141 euro, in timp ce in restul statelor, pretul mediu al aceluiasi model a fost la inceputul anului de 13.820 euro.

Preturile pe marci auto in UE
(Raportul Comisiei Europene privind preturile la automobile - 2010)
clasa marca pret maxim (euro) pret minim (euro) pret Romania (euro)
mica Peugeot 207 13.169 (FR)
9.427 (MT) 11.463
  Renault Clio 13.393  (AT) 10.486 (SI) 10.832
  VW Polo 10.210 (DE) 7.460 (CZ) 8.174
  Fiat Punto 13.590 (AT) 10.634 (CY) 11.261
  Skoda Fabia 9.729 (UK) 6.258 (SI) 7.833
medie Peugeot 308 19.022 (FR) 13.986 (MT) 16.306
  Renault Megane 19.900 (FR) 14.829 (BG) 17.143
  Mazda 3 15.907 (NL) 11.918 (DK) 14.277
  Skoda Octavia 13.174 (FR) 9.942 (PL) 10.897
mare VW Passat 19.769 (DE) 14.070 (DK) 16.695
  BMW 320D 31.114 (DK) 21.931 (UK) 26.824

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook