Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Inca un roman isi recupereaza taxa de poluare prin Curtea Europeana

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Curtea Europeana de Justitie a dat dreptate unui nou roman care a dat statul in judecata pentru a-si recupera taxa de poluare platita pentru o masina second-hand din Germania.

Iulian Nisipeanu a dat in judecata in 2010 Administratia Finantelor Publice din Targu Carbunesti si Administratia Fondului pentru Mediu la Tribunalul din Gorj, pentru a-si recupera taxa de poluare. El a cumparat un autoturism din Germania, fabricat in 1997, cu o capacitate cilindica de 1597 cmc si norma de poluare Euro 2, pentru care a platit o taxa de 4.431 lei la inmatricularea in tara.

Tribunalul Gorj a suspendat judecarea cauzei si a cerut opinia Curtii Europene de Justitie, care prin sentinta data pe 7 iulie 2011, obliga statul roman la restituirea sumei.

Ca si hotararea data in cazul Tatu, Curtea Europeana si-a motivat decizia prin faptul ca taxa este discriminatorie, deoarece dezavantajeaza achizitia de masini de ocazie din alte state membre in favoarea celor de pe piata locala.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Sperante pentru consumatorii europeni in scandalul Dieselgate

Consumatorii europeni, afectati de scandalul Dieselgate, in care este implicat producatorul auto Volkswagen (VW) ar putea primi sprijin pentru a obtine despagubiri. Dupa mai multe interventii ale oficialilor europeni pe aceasta tema, si Agentiile nationale pentru protectia consumatorilor dau semne ca vor sa se implice. Citeste mai mult

Facebook