Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cum isi recupereaza taxa auto cei care au castigat in instanta?

Autor: Conso |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Proprietarii de masini care au castigat in instanta restituirea taxei auto vor primii banii de la stat cam in aceeasi perioada cu cei care nu au facut un astfel de demers. Guvernul a stabilit, prin Ordonanta, graficul dupa care vor fi efectuate platile catre soferii care detin o hotarare judecatoreasca de recuperare a taxei.


In vara acestui an a fost anuntat calendarul pentru recuperarea taxei auto pe cale administrativa, pentru toti cei care au platit-o in diversele forme in care a existat (taxa auto, taxa de poluare, timbrul de mediu), iar acum Ordonanta initiala a fost modificata cu precizari referitoare la cei care au obtinut acest drept in instanta.

Perioada mai scurta de rambursare pentru cei care au castigat in instanta

Astfel, pentru acestia din urma, taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule vor fi restituite in termen de 120 de zile (4 luni) de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2018. Timbrul de mediu va fi rambursat in termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 septembrie 2018.

Insa si pentru soferii care vor sa isi recupereze taxa pe cale administrativa, Guvernul propune termene aproape similare. Doar ca pentru prima categorie de taxe isi ia un ragaz de un an pentru rambursare (1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018), iar pentru timbrul de mediu promite platile in perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019.

Pentru primirea banilor, platitorii taxei trebuie sa depuna o cerere la sediile ANAF, insotita de o serie de documente, printre care si dovada platii in original.

Poti recupera taxa si daca nu mai ai chitanta

Si acest aspect a fost modificat de Guvern prin Ordonanta adoptata joi. Astfel, pentru cei care nu mai au chitanta care sa confirme plata taxei, ANAF va verifica existenta acestui document in baza de date.

De asemenea, a fost reglementata situatia in care o persoana a platit taxa, dar nu a inmatriculat autovehiculul respectiv, drept pentru care nu poate atasa la cererea de rambursare a taxei copii ale cartii autovehiculului si certificatului de inmatriculare. “In acest caz, cererea de restituire va fi insotita de documentul de plata, in original, care confirma plata taxei neutilizate, document care are inscrisa mentiunea ”taxa neutilizata” si care este semnat si stampilat de catre persoana desemnata din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule”, se arata intr-un comunicat al Guvernului.

Dobanda datorata celor care au platit taxa ramane cea prevazuta in Ordonanta din vara, respectiv cea prevazut la articolul 174 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, adica 0,02% pentru fiecare zi de intarziere.

Statul pregateste alta taxa auto, in ciuda opozitiei europene

Modificarea modalitatii de rambursare a taxei auto survine si pe fondul avertismentelor venite de la institutiile europene, potrivit carora rambursarea in transe a taxei achitate integral nu este acceptabila.

Curtea Europeana de Justitie (CJUE) a constatat, in 9 iunie 2016, ca timbrul de mediu este incompatibil, partial, cu legislatia UE. Cazul timbrului de mediu a ajuns la CJUE ca urmare a faptului ca un roman a cerut in instanta restituirea timbrului de mediu, si, pentru ca cererea i-a fost respinsa, a mers mai departe, iar Curtea de Apel Cluj a pus problema compatibilitatii timbrului de mediu cu articolul 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene si a transmis o serie de intrebari la CJUE.

La randul sau, Curtea Europeana a considerat ca timbrul de mediu include “ramasite” din fostele taxe auto aflate in vigoare in perioada 1 ianuarie 2007-15 martie 2013. Astfel, CJUE sustine ca, in anumite privinte, timbrul de mediu este incompatibil cu legislatia europeana.

Timbrul de mediu, cea mai recenta incercare a statului roman de a impune o taxa auto, a fost eliminat de la 1 februarie 2017, insa autoritatile au declarat in repetate randuri ca se cauta o formula de inlocuire a acestuia, in contextul in care importurile de masini second-hand a explodat dupa desfiintarea taxei.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

O noua forma a timbrului de mediu ar putea fi gata pana la finalul anului

Autoritatile analizeaza mai multe variante pentru reintroducerea unei taxe care sa inlocuiasca timbrul de mediu, dupa ce Romania a fost invadata de masini second-hand. In prezent, la nivelul Guvernului exista un grup de lucru care ar putea avansa o propunere concreta pana la finalul acestui an. Citeste mai mult

Minunea a tinut 8 luni: supraacciza la carburanti revine

Promisiunile mult trambitate in campania electorala sunt uitate rand pe rand. Dupa numeroasele facilitati pierdute pe parcurs, guvernantii isi incalca si cea mai “apasata” promisiune, aceea ca nu vor majora taxele. Ministerul Finantelor Publice a elaborat un proiect de Ordonanta care contine, printre altele, o acciza suplimentara la carburanti. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook