Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Platile online cu cardul au crescut cu 50% in 2008

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Platile online prin card bancar au crescut in 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la 53,1 milioane euro. Topul vanzarilor a ramas relativ neschimbat, produsele telecom ocupand primul loc.

Produsele de telefonie au o pondere de 35% in totalul tranzactiilor, fiind urmate de turism si transporturi (cu 26%). In acelasi timp insa, in 2008 s-a accentuat procesul de diversificare a pietei, iar cumparatorii au putut gasi pe internet o gama tot mai larga de produse si servicii.

 „Vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jumatate a anului trecut ritmul de crestere a incetinit usor fata de primele luni, acesta fiind motivul pentru care perioada sarbatorilor de iarna nu a reusit sã atraga cele mai multe vanzari”, explica Marin Mitroi, director general la RomCard.

In total, s-au efectuat 652.000 tranzactii in 2008, conform datelor RomCard. Cele mai multe plati online s-au derulat prin sistemul ePayment, adminstrat de Gecad. Compania a anuntat ca a procesat 541.800 tranzactii, in valoare de 46 milioane euro.

In cursul anului trecut, 270 de noi comercianti s-au inrolat in sistemul ePayment, pentru a permite utilizatorilor sa cumpere produse cu plata online.

„Acest fenomen se va intensifica in 2009, mai ales in perspectiva conditiilor economice severe pe plan mondial si national. Internetul este canalul care aduce multe oportunitati de vanzare si promovare la costuri mult mai reduse si va fi o parte importanta a strategiei companiilor pentru perioada urmatoare", afirma Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment.

Carmen Sebe estimeaza ca platile online cu cardul vor atinge o valoare totala de 70 milioane euro in 2009.
 

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Facebook