Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BCR a primit avizul pentru noile norme de creditare

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

BCR obtinut avizul de la BNR pentru noile norme de creditare, care permit ca gradul maxim de indatorare sa ajunga pana la 65% din venitul eligibil.
 
Venitul eligibil se determina prin scaderea din venitul net a cheltuielilor de subzistenta si a altor rate la credite. Costul minim de subzistenta va fi diferentiat pe regiuni geografice si in functie de localitatea de domiciliu – resedinta de judet, alte orase, mediul rural.
 
Gradul de indatorare admis pentru fiecare solicitant depinde de profilul de risc – pe baza unei analize de tip scoring – si de comportamentul de plata (daca are sau a avut restante la plata).
 
Pentru calculul capacitatii de rambursare, BCR va accepta sa ia in calcul veniturile a pana la patru coplatitori, care trebuie insa sa locuiasca cu solicitantul. Pentru creditele cu garantii reale, se accepta insa si coplatitori care nu locuiesc in aceeasi casa cu beneficiarul imprumutului.
 
Potrivit noilor norme, avansul minim va fi cuprins intre 0-25%, in functie de tipul creditului. Totodata, BCR renunta la acoperirea cu garantii a creditului imobiliar in proportie de 133% si stabileste ca in cazul creditelor de consum, gradul de acoperire cu garantii poate varia intre 0% si 100%, iar in cazul imprumuturilor pentru investitii imobiliare, minimul acceptat de banca este de 80%.
 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Insolventa persoanelor fizice se amana, din nou

Aplicarea Legii insolventei persoanelor fizice, prevazuta pentru data de 1 august, se amana din nou, din cauza faptului ca nu a fost dezvoltata infrastructura necesara procedurilor prevazute de lege. Guvernul urmeaza sa aprobe un act normativ in acest sens in viitoarea sedinta. Citeste mai mult

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

Facebook