Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Un actionar Oltchim deruleaza o campanie media impotriva companiei

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Grupul PCC, actionar minoritar la Oltchim, a inceput o campanie media agresiva impotriva combinatului petrochimic pentru a impiedica preluarea rafinariei Arpechim. 

Motivul invocat de reprezentantii grupului german PCC este ca investitia ar avea consecinte negative asupra situatiei fiananciare ale Oltchim, intrucat echipamentele detinute Arpechim sunt vechi si uzate. Aceasta presupune in consecinta, ca dupa achizitie sa fie pus in aplicare un amplu program de modernizare si innoire a utilajelor.

Investitorul german este de parere ca Olchim ar trebui sa se axeze pe segmente mai profitabile, concomitent cu pastrarea unei capacitate de productie a principalului produs la nivelul scazute (40%) pana la imbunatatirea perspectivelor din piata.

Combinatul petrochimic doreste achizitionarea rafinariei de la Petrom pentru suplimentarea stocurilor companiei cu materiale brute, iar preluarea are in vedere sprijinul statului oferit prin intermediul EximBank.

“Conflictul dintre actionarii Oltchim are ca efect intarzierea implementarii planurilor de restructurare a rafinariei, care se va reflecta in adancirea pierderilor inregistrate. In primul semestru din 2009, compania a inregistrat pierderi de 27 milioane euro in timp ce vanzarile au scazut cu 50%”, spun analistii Erste Bank.

Alte articole din Investitii

Investitii

Oferta publica Digi, succes incontestabil dar cu surprize

Succesul inregistrat de oferta publica primara a operatorului telecom Digi Communications a surprins participantii la piata de capital din Romania. Oferta s-a incheiat miercuri la ora 12.00 insa, cu o seara inainte, subscrierea ajunsese la 2783% (aproximativ 75,92 milioane de actiuni Digi), pe segmentul de retail negarantat. Citeste mai mult

BVB se indeparteaza de statutul de piata emergenta

Rezultatele inregistrate de Bursa de Valori Bucuresti (BVB) in 2016 sunt departe de a conduce catre indeplinirea principalului obiectiv al institutiei, acela de a trece de la statutul de piata de frontieraa la cel de piata emergenta. Atat numarul, cat si valoarea tranzactiilor au scazut anul trecut fata de 2015. Citeste mai mult

Facebook