Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul net al Bancii Transilvania a scazut cu 88% in primele 9 luni

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Banca Transilvania a raportat un profit net de 48,3 milioane lei in primele 9 luni din 2009, cu 88% mai mic fata de aceeasi perioada din 2008.

Principala cauza care a determinat scaderea profitului a fost nivelul important al provizioanelor constituite, ca urmare a cresterii riscului de credit cu 151% in primele 3 trimestre ale lui 2009.

Creditele neperformante (cu restante mai mari de 90 de zile) reprezentau 3,95% din totalul portofoliului de credite la finele lui septembrie 2009.

Profitul brut inregistrat inainte de provizioane a crescut insa cu 83%, pana la 418 milioane lei. “Aceste rezultate au fost posibile datorita rezultatelor bune inregistrate pe piata de capital, a tranzactiilor cu titluri de stat, dar si ecartului intre dobanda la credite si depozite”, a precizat directorul general al Bancii Transilvania, Robert Rekkers.

Raportul dintre creditele si depozitele aflate in portofoliul bancii este de 0, 84, in scadere de la 0,93% cat era la sfarsitul anului precedent.

Numarul clientilor activi a crescut in primele 9 luni a anului cu 150.000, in ciuda contextului economic. Aceasta se datoreaza in special segmentului de carduri, care a inregistrat o crestere a operatiunilor cu 36% in perioada ianuarie – septembrie.

Banca a finalizat achizitia de la Intermarket Bank, cu care avea un joint-venture inca din 2006, a celuilalt pachet de 50% din actiunile Companiei de Factoring, devenind actionar unic al acesteia.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook