Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Dauna medie platita pe baza politei RCA a crescut cu 21%

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Valoarea medie a unei daune auto decontate prin intermediul unei polite RCA a fost de 4.486 lei in 2009, in crestere cu 21% fata nivelul mediu inregistrat in 2008, de 3.703 lei.

Companiile de asigurari au deschis, in 2009, 371.342 dosare de dauna in baza asigurarilor RCA, cu 7% mai mult fata de 2008, potrivit datelor furnizate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

Numarul dosarelor solutionate si platite au insumat o pondere de 92% din acestea, respectiv 341.462. In anul anterior, ponderea dosarelor platite a fost aproximativ egala, de 93%.

Valoarea totala a despagubirilor platite a inregistrat insa o dinamica mai pronuntata, ajungand la 1.531 miliarde lei, in crestere cu 29% fata de anul anterior.

“Comisia analizeaza in permanenta activitatea societatilor in ceea ce priveste solutionarea dosarelor de dauna si, in acest sens, modifica ori de cate ori considera necesar reglementarile in vigoare, in scopul instrumentarii corecte si rapide a dosarelor de dauna”, a precizat Angela Toncescu, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

In anul 2009 au fost inregistrate 6.236 reclamatii, din care 3.977 in baza asigurarii RCA. Ponderea reclamatiilor pentru politelor RCA in total contracte incheiate a fost de 0,07%.

Toti clientii care considera ca au o problema in legatura cu activitatea societatilor de asigurare pot sesiza Comisia de supraveghere a Asigurarilor la adresa office@csa-isc.ro sau pe site-ul CSA la rubrica Reclamatii.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook