Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Profitul Raiffeisen Bank a scazut cu 55% in 2009, pana la 74 milioane euro

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Raiffeisen Bank a incheiat anul 2009 cu un profit net de 74 milioane euro, cu 91 milioane euro mai mic decat cel din 2008. Profitul a fost afectat de cresterea provizioanelor care aproape s-au dublat.

Nivelul provizioanelor constituite de Raiffeisen Bank in 2009 a urcat la 176 milioane euro,70% din acestea fiind constituite numai pentru activitatea de retail a bancii.

Veniturile obtinute de banca in 2009 au fost cu 16% mai scazute decat cele din 2008, cele mai afectate fiind veniturile din comisioane (-20%) si cele din dobanzi (-16%). Veniturile din tranzactii si investitii au crescut. Si cheltuielile bancii s-au redus in 2009, insa numai cu 7,4%, mai ales prin scaderea cheltuielilor cu chiriile.

In ceea ce priveste relatia cu clientii, reprezentantii bancii au precizat ca nu au transferat integral majorarea de costuri catre clienti, o parte din aceasta fiind suportata de banca.

“Am analizat in mod constant ce putem face pentru a micsora efortul clientilor si in multe cazuri am gasit solutii”, a spus Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank a restructurat 12.000 de credite pentru persoane fizice, in valoare de aproximativ 100 milioane euro.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook