Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Declinul pietei auto a afectat semnificativ piata asigurarilor

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Volumul primelor brute subscrise in primul trimestru al anului de societatile de asigurari a scazut cu 5,3%. Cel mai mare declin, de peste 25%, este inregistrat pe segmentul politelor de tip Casco.

In categoria asigurarilor generale, sfarsitul primului trimestru a adus un volum de prime brute de 1,87 miliarde lei, in scadere cu 7,6% fata de perioada similara a anului 2009. Primele aferente politelor Casco s-au redus in total cu 25,6%.

“CSA anticipa aceasta dinamica pe segmentul Casco, avand in vedere modul in care au evoluat piata de leasing si cea a creditelor bancare. Avand in vedere conditiile economice actuale, revenirea segmentului Casco va fi posibila doar o data cu revenirea pietelor de care depinde- auto si leasing”, a explicat Angela Toncescu, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

Asigurarile de viata au inregistrat in schimb cea mai buna evolutie, generand un volum de prime brute de 0,42 miliarde lei, in crestere cu 6,74% comparativ cu primul trimestru din 2009.

“Evolutia ascendenta a primelor subscrise pe acest segment de piata a fost influentata in mare masura de subscrierile pentru asigurarile de viata si anuitatile legate de fondurile de investitii”, a precizat Angela Toncescu.

Peste 78% din totalul primelor au fost subscrise de 10 din cele 42 de societati de asigurare prezente pe piata din Romania.

Bucurestenii au cumulat peste 46% din totalul primelor din primele trei luni ale anului. Pe locul doi in top se situeaza zona de nord-vest a tarii care a cumular 9,5% din volumul total al primelor.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook