Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OTP Bank: Gradul de indatorare nu ar trebui sa treaca de 40%

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Politica de creditare a populatiei pe care OTP Bank a adoptat-o pentru 2010 s-a intors catre un grad de indatorare de 40%, nivelul maxim impus de BNR in urma cu 3 ani, inainte de relaxarea legislatiei.

“N-as recomanda acum clientilor un grad de indatorare mai mare de 40%, acesta fiind chiar nivelul maxim pe care Banca Centrala il impunea in urma cu 3 ani. Si daca stam sa ne gandim, chiar bancile au facut presiuni mari la momentul respectiv pentru relaxarea acestor conditii”, a declarat Gabriel Cretu, directorul de retail al OTP Bank Romania.

Conform acestuia, OTP Bank poate accepta si un grad de indatorare de pana la 55%, insa numai in cazuri speciale. Un nivel ridicat al venitului nu garanteaza insa obtinerea unui credit de valoare mare.

“Un salariu de 5.000 euro este cel mai amenintat in aceasta perioada. Cei care obtin 500 euro si nu 5.000 prezinta mult mai multa stabilitate”, a mai adaugat Cretu.

Pentru anul ce tocmai a inceput, reprezentantii OTP Bank nu vad o revenire spectaculoasa a activitatii de creditare, insa lucrurile se vor misca mult mai bine decat in 2009. In conditiile in care anul trecut a fost un prilej bun pentru imbunatatirea serviciilor, deoarece vanzarile au trecut pe planul secund, diferenta in mediul bancar se va face de acum inainte pe baza calitatii, cred oficialii OTP.

Alte articole din Info banci

Info banci

Cum lucreaza bancile de Craciun si Anul Nou

Unitatile bancare sunt inchise in zilele de 25 si 26 decembrie 2016, respectiv 1 si 2 ianuarie 2017, cu exceptia unor agentii din centrele comerciale. Insa si in zilele mentionate, clientii pot accesa unele servicii, prin intermediul canalelor alternative. Citeste mai mult

Deschiderea de cont migreaza dinspre offline spre online

Bancile incearca sa tina pasul cu digitalizarea, la presiunea concurentei, dar si a clientilor din ce in ce mai ocupati. Serviciile la distanta sunt tot mai apreciate si, in consecinta, bancile fac eforturi sa le promoveze. Cu toate acestea, in cele mai multe cazuri utilizarea unui cont creat online nu se poate face fara prezenta fizica la banca. Citeste mai mult

Facebook