Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

OTP Bank: Gradul de indatorare nu ar trebui sa treaca de 40%

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Politica de creditare a populatiei pe care OTP Bank a adoptat-o pentru 2010 s-a intors catre un grad de indatorare de 40%, nivelul maxim impus de BNR in urma cu 3 ani, inainte de relaxarea legislatiei.

“N-as recomanda acum clientilor un grad de indatorare mai mare de 40%, acesta fiind chiar nivelul maxim pe care Banca Centrala il impunea in urma cu 3 ani. Si daca stam sa ne gandim, chiar bancile au facut presiuni mari la momentul respectiv pentru relaxarea acestor conditii”, a declarat Gabriel Cretu, directorul de retail al OTP Bank Romania.

Conform acestuia, OTP Bank poate accepta si un grad de indatorare de pana la 55%, insa numai in cazuri speciale. Un nivel ridicat al venitului nu garanteaza insa obtinerea unui credit de valoare mare.

“Un salariu de 5.000 euro este cel mai amenintat in aceasta perioada. Cei care obtin 500 euro si nu 5.000 prezinta mult mai multa stabilitate”, a mai adaugat Cretu.

Pentru anul ce tocmai a inceput, reprezentantii OTP Bank nu vad o revenire spectaculoasa a activitatii de creditare, insa lucrurile se vor misca mult mai bine decat in 2009. In conditiile in care anul trecut a fost un prilej bun pentru imbunatatirea serviciilor, deoarece vanzarile au trecut pe planul secund, diferenta in mediul bancar se va face de acum inainte pe baza calitatii, cred oficialii OTP.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook