Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

SIF-urile nu rezista pe crestere

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

In ciuda euforiei afisate de investitori ieri pe bursa de la Bucuresti, SIF-urile au cazut astazi cu circa 4,5%, in conditiile in care bursa a scazut cu mai putin de 1%.

Scaderile se produc dupa cresterile de 11% inregistrate ieri, in urma publicarii unui proiect de lege initiat de senatorul Ovidiu Marian si semnat de 18 alti senatori si deputati prin care se doreste eliminarea in totalitate a pragului de detinere de 1% la SIF-uri. Propunerea urmeaza sa ajunga in Parlament la finele lui septembrie 2009.

“Ne asteptam la volatilitate crescuta pe SIF-uri in urmatoarele luni, ele evoluand in functie de declaratiile si asteptarile unora sau altora; va fi insa interesant de urmarit daca acest proiect de lege va influenta decizia Curtii Constitutionale asteptata pentru 7 iulie”, spun analistii BT Asset management.

Tranzactionarea se face la discount-uri de 50-60% fata de activul net, o mare parte din aceasta subevaluare fiind datorata pragului, care impiedica investitorii straini sa-si creasca detinerile de SIF-uri, adauga acestia.

Evolutia principalilor indici interni si internationali poate fi urmarita in sectiunea Burse.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook