Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CEC Bank scade la profit, dar creste in cota de piata

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

CEC Bank a obtinut in primul semestru din 2009, un profit brut de 19 milioane lei, cu 40% mai mic decat cel inregistrat in iunie anul trecut, ca urmare a cresterii cheltuielilor cu provizioanele.

In primele 6 luni ale anului CEC Bank a acordat 2.160 credite noi, cu o valoare totala de 878 milioane lei, catre IMM-uri si operatorii agricoli.

In total, soldul creditelor acordate persoanelor juridice a crescut cu 21,65% fata de finalul anului trecut, in timp ce creditele acordate populatiei au avansat cu doar 1,75%.

Banca a finantat pana in prezent aproximativ 2.114 proiecte eligibile pentru accesarea fondurilor europene pentru care valoarea insumata a granturilor se ridica la peste 578 milioane lei.

La finalul lunii iulie a.c. CEC Bank a ajuns sa detina o cota de piata de 5,28%, fata de 4,15% la finele lui 2008.

Ponderea creditelor CEC Bank in totalul creditelor acordate de sistemul bancar s-a ridicat la 4,4% iar ponderea depozitelor atrase de CEC Bank a ajuns la 7,42%, raportat la soldul total al depozitelor din piata.

"Banca se va concentra pe continuarea creditarii cu prioritate a IMM-urilor, agriculturii, administratiilor publice locale, precum si a acelor proiecte bancabile care, prin natura lor, contribuie la dezvoltarea economica, crearea si mentinerea locurilor de munca. O atentie deosebita va fi acordata creditelor Prima Casa si Primul Siloz", afirma Radu Gratian Ghetea, presedintele CEC Bank.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Facebook