Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

VISA a redus comisioanele percepute si scapa de ancheta Comsiei Europene

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

VISA Europe a decis sa reduca la 0,2% nivelul comisioanelor de interschimb.  Implementarea deciziei va fi monitorizata de Comisia Europeana, care a inchis investigatia ce viza compania.  

Conform procedurilor interne ale Comisiei Europene, propunerea facuta de VISA Europe, de reducere a comisioanelor pana la 0,2% din valoarea tranzactiilor, se va transforma intr-o obligatie legala. 

In schimb, Comisia Europeana nu va continua investigatia privind incalcarea reglementarilor antitrust legata de nivelul comisioanelor de interschimb.

In aprilie 2009, o decizie similara, de reducere a acestor comisioane, a fost luata de MasterCard.  Nivelul acestora a fost coborat pana la 0,3% din tranzactiile cu cardurile de credit si pana la 0,2% din valoarea tranzactiilor cu cardurile de debit. 

Comisioanele de interschimb sunt stabilite colectiv de bancile partenere VISA Europe si MasterCard si sunt achitate bancii emitente a cardului cu care se plateste de catre banca ce detine POS-ul acceptator.

Comisionul este integrat in pretul pe care bancile il impun ulterior comerciantilor pentru procesarea tranzactiilor si, in consecinta, duc la un cost pe care comerciantul il include in pretul produselor destinate consumatorilor.

Initial, comisioanele de interschimb au intrat in atentia Comisiei Europene la inceputul anilor 2000. Visa Europe si-a luat angajamentul de a reduce nivelurile acestora de la 1,1% pana la 0,7% pana in 2007 si a fost exceptata de la incadrarea regulilor antitrust.

In 2008, exceptia a fost ridicata iar VISA a fost nevoita sa faca dovada ca a luat toate masurile pentru a se conforma regulilor europene privind competitia.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Serviciul ''cash back'' ramane optional pentru magazine

Serviciul prin care clientii pot solicita sume de bani in numerar in magazine, denumit ”cash back”, ramane optional pentru comercianti. Deputatii au dat votul final pe modificarea Legii care, initial, prevedea ca magazinele sa fie obligate sa ofere acest serviciu platitorilor cu cardul. Citeste mai mult

Facebook