Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BCR: Vanzarile de credite s-au redus puternic in ultimele luni din 2008

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

BCR a precizat ca vanzarile de noi credite pentru populatie au scazut foarte mult in ultimele 3 luni din 2008. Luna decembrie a fost cea mai slaba din tot anul 2008.
 
In decembrie, creditele de consum acordate de BCR s-au ridicat la numai 89 milioane lei, cu 80% mai putin decat in februarie. Aceasta a fost cea mai buna luna a anului pentru vanzarile de credite de consum, care s-au ridicat la 415 milioane lei.
 
Si creditele ipotecare au avut un final de an slab. In decembrie, BCR a acordat imprumuturi de numai 17 milioane lei, de aproape 20 ori mai putin decat in august, cand s-a inregistrat varful vanzarilor pentru aceste produse.

Creditele pentru populatie acordate de BCR in trimestrul IV au fost de 914 milioane lei, cu aproximativ 40% mai mici decat in trimestrul anterior.

Creditarea a inceput sa incetineasca din luna octombrie, o data cu intrarea in vigoare a noului regulament BNR. Dintre noile masuri impuse, cel mai mare impact l-a avut eliminarea avantajelor oferite de dobanda inroductorie, spune Sorin Mititelu, director la Directia de Dezvoltare Produse din BCR.
 
De asemenea, reducerea gradului de indatorare a contribuit semnificativ la scaderea vanzarilor, in timp ce introducerea stress-testului a avut un efect mai redus.
BCR: Credite noi pentru populatie - mil. lei

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Facebook