Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CSA a primit aproape 4.000 de reclamatii pentru RCA in 2009

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit aproape 4.000 de reclamatii in 2009 cu privire la politele RCA, ceea ce reprezinta 0,7% din numarul total al politelor incheiate.

Majoritatea reclamatiilor reprezinta sesizari ce privesc modul de solutionare al dosarelor de dauna, aproximativ 80% din aceste reclamatii fiind solutionate favorabil.

Conform Ordinului CSA nr. 21 din 2009, despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA in maximum 15 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, solicitat in scris de catre asigurator.

Atat partea vinovata cat si partea pagubita (vatamata) trebuie sa furnizeze toate documentele necesare pentru completarea dosarului de dauna deschis de societatea de asigurare, astfel incat sa se scurteze perioada de solutionare a dosarului si sa nu se ajunga din acest motiv la limita legala a termenului de 3 luni.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Controverse pe solutionarea alternativa a litigiilor la SAL-Fin

Solutionarea alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar isca noi controverse. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca 35% dintre conciliatorii SAL-Fin ar fi incompatibili cu functia pe care o detin pentru ca sunt angajati cu forme legale ai firmelor de asigurari. Citeste mai mult

SAL-Fin depaseste CSALB la numarul de dosare solutionate

In cursul lunii mai, centrele de solutionare alternativa a litigiilor din sectorul bancar (CSALB) si non-bancar (SAL-Fin) au facut publice rezultate inregistrate de acestea de la infiintare. Datele arata ca SAL-Fin a solutionat un numar mai mare de dosare, desi numarul solicitarilor conforme a fost mai mic decat la CSALB. Citeste mai mult

Facebook