Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Craciun, Eureko: Bancile romanesti nu sunt inca dornice sa dea credite

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Analistul financiar Radu Craciun, director de investitii la Eureko Pensii, crede ca bancile nu sunt inca dornice sa acorde credite, o schimbare putand sa aiba loc abia in partea a doua a anului.

In opinia lui Craciun, daca bancile ar dori cu adevarat sa acorde credite, ar practica dobanzi mai reduse, si si-ar diversifica politica de pret in functie de clienti.

“Cand practici aceleasi preturi pentru toata lumea, indiferent de venituri si de situatia materiala a clientilor, inseamna ca nu vrei sa acorzi credite nici macar celor care nu genereaza riscuri mari pentru banca”, afirma Craciun.

El crede ca o diferentiere a costurilor, prin scaderea acestora in cazul clientilor cu venituri mari si stabile ar putea sa reprezinte o solutie de relansare a creditarii persoanelor fizice.

“Reluarea activitatii de creditare ar putea incepe cel mai devreme din trimestrul trei al acestui an, pe fondul necesitatii bancilor de a face profit. In acest moment, bancile au alte prioritati, in principal rezolvarea portofoliilor de credite neperformante”, sustine Craciun.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Ce se intampla cu dobanzile la creditele de nevoi personale?

In ciuda scaderii accentuate a dobanzilor la depozite si pe piata interbancara, creditele de nevoi personale continua sa aiba costuri impovaratoare. Doar cateva banci ofera pe piata locala astfel de imprumuturi in lei cu o dobanda anuala efectiva (DAE) sub 10% pe an. Citeste mai mult

Solutionarea alternativa a litigiilor, absenta de pe site-urile multor banci

Clientii nemultumiti de relatia cu banca au la indemana destul de putine mijloace pentru a-si putea face dreptate. Si acelea le raman de multe ori necunoscute, avand in vedere ca sunt insuficient promovate. Este si cazul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), releva o analiza realizata de Conso.ro. Citeste mai mult

Facebook