Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancpost, restructurare majora in 2005

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Anul 2005 a reprezentat pentru Bancpost o perioada de restructurare si de acumulari, care sa-i permita in scurt timp sa devina unul din jucatorii de varf ai pietei bancare.

Principalele masuri de restructurare s-au concentrat in jurul introducerii unui sistem informatic modern, in paralel cu implementarea unui nou model de afaceri, bazat in special pe specializarea si automatizarea proceselor. O alta componenta a procesului o reprezinta reorganizarea, reamplasarea si modernizarea retelei de sucursale, proiect care se va derula in mai multe etape si se va finaliza in 2007.

De asemenea, la finele anului trecut, banca a derulat o schema voluntara de reducere de personal, un numar de peste 600 de salariati parasind Bancpost in schimbul a 6-23 de salarii compensatorii, in functie de vechimea in banca.

Bancpost s-a numarat printre bancile cele mai afectate de masurile restrictive introduse de BNR pentru limitarea cresterii creditarii, in special a celei in valuta. Totusi banca a realizat in 2005 o crestere a volumului activelor, exprimate in euro, de 46%. Cresteri insemnate s-au inregistrat atat in ceea ce priveste acordarea de credite (+36%), o pondere importanta revenind creditelor acordate catre populatie, cat si in atragerea de resurse (+46%).

Masurile de restructurare si deciziile BNR, printre care si cea privind cresterea rezervelor minime obligatorii la valuta, au condus la inregistrarea de pierderi, cifrate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS) la 2,2 milioane de euro. Cu toate acestea, banca isi mentine soliditatea financiara, indicatorul de solvabilitate inregistrat la finele anului fiind de peste 25%, cu mult peste media sistemului bancar.

Alte articole din Info banci

Info banci

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Facebook