Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancpost, restructurare majora in 2005

Autor: Conso |

Publicat in: Info banci

 

Anul 2005 a reprezentat pentru Bancpost o perioada de restructurare si de acumulari, care sa-i permita in scurt timp sa devina unul din jucatorii de varf ai pietei bancare.

Principalele masuri de restructurare s-au concentrat in jurul introducerii unui sistem informatic modern, in paralel cu implementarea unui nou model de afaceri, bazat in special pe specializarea si automatizarea proceselor. O alta componenta a procesului o reprezinta reorganizarea, reamplasarea si modernizarea retelei de sucursale, proiect care se va derula in mai multe etape si se va finaliza in 2007.

De asemenea, la finele anului trecut, banca a derulat o schema voluntara de reducere de personal, un numar de peste 600 de salariati parasind Bancpost in schimbul a 6-23 de salarii compensatorii, in functie de vechimea in banca.

Bancpost s-a numarat printre bancile cele mai afectate de masurile restrictive introduse de BNR pentru limitarea cresterii creditarii, in special a celei in valuta. Totusi banca a realizat in 2005 o crestere a volumului activelor, exprimate in euro, de 46%. Cresteri insemnate s-au inregistrat atat in ceea ce priveste acordarea de credite (+36%), o pondere importanta revenind creditelor acordate catre populatie, cat si in atragerea de resurse (+46%).

Masurile de restructurare si deciziile BNR, printre care si cea privind cresterea rezervelor minime obligatorii la valuta, au condus la inregistrarea de pierderi, cifrate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS) la 2,2 milioane de euro. Cu toate acestea, banca isi mentine soliditatea financiara, indicatorul de solvabilitate inregistrat la finele anului fiind de peste 25%, cu mult peste media sistemului bancar.

Alte articole din Info banci

Info banci

Cum lucreaza bancile de Craciun si Anul Nou

Unitatile bancare sunt inchise in zilele de 25 si 26 decembrie 2016, respectiv 1 si 2 ianuarie 2017, cu exceptia unor agentii din centrele comerciale. Insa si in zilele mentionate, clientii pot accesa unele servicii, prin intermediul canalelor alternative. Citeste mai mult

Deschiderea de cont migreaza dinspre offline spre online

Bancile incearca sa tina pasul cu digitalizarea, la presiunea concurentei, dar si a clientilor din ce in ce mai ocupati. Serviciile la distanta sunt tot mai apreciate si, in consecinta, bancile fac eforturi sa le promoveze. Cu toate acestea, in cele mai multe cazuri utilizarea unui cont creat online nu se poate face fara prezenta fizica la banca. Citeste mai mult

Facebook