Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Recuperatorii considera ca legea falimentului personal este benefica

Autor: Conso |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Chiar daca adoptarea legii falimentului personal le va afecta aproape direct afacerile, recuperatorii de creante considera ca existenta unui asemenea act normativ este benefica pentru romani.

“O lege a insolventei persoanei fizice exista in multe tari din Europa si cred ca a avea o astfel de reglementare si in Romania este de bun augur”, a precizat Cristian Ionescu, presedintele Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale si director general Coface.

Mai mult, Ionescu nu vede in adoptarea unei astfel de reglementari o amenintare pentru propria afacere, in conditiile in care, daca un restantier solicita falimentul, nu mai poate fi urmarit de banci sau recuperatori in vederea achitarii datoriei.

In 2009, companiile de recuperat creante au gestionat 3,6 cazuri de datorii restante ale persoanelor fizice, mai mult de jumatate dintre acestea reprezentand credite bancare.

Punctul principal al proiectului de lege pe care reprezentantii recuperatorilor ar dori sa nu fie adoptat se refera la falimentul scuzabil, ce presupune ca o datorie sa fie inchisa daca debitorul achita cel putin 75% din valoarea acesteia.

Pe de alta parte, valoarea medie a sumelor recuperate de societatile de profil se ridica la 20%, cel mult 25%, din datoriile restante ale persoanelor fizice.

“Sper ca in Camera Deputatilor sa existe destula intelepciune ca acest text de lege sa fie adoptat intr-un mod corect”, a mai precizat Ionescu.

La finalul lunii martie, proiectul legislativ privind falimentul personal a fost adoptat in plenul Senatului cu 73 voturi pentru si 3 impotriva, inclusiv clauzele privind falimentul scuzabil.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

CSALB invata clientii la ce trebuie sa fie atenti cand aplica pentru un credit

In urma analizei solicitarilor formulate de catre clientii care se adreseaza Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), entitatea a elaborat cateva recomandari de care ar trebui sa tina seama cei care intentioneaza sa contracteze un credit de la o banca sau de la o institutie financiara nebancara (IFN). Citeste mai mult

Facebook