Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

BNR: detinatorii de carduri de credit nu vor fi afectati de noua legislatie privind platile

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Noua legislatie privind serviciile de plati nu anuleaza din drepturile celor care obtin carduri de credit si nu permite bancii sa modifice costul fara acceptul clientului, spun oficialii BNR.

Directivele europene privind serviciile de plati au fost transpuse in luna octombrie in legislatia nationala prin OG 113/2009. Aceasta stabileste o serie de reguli pe care furnizorii de servicii de plati trebuie sa le respecte in relatia cu proprii clienti. Printre acestea se numara transparenta costurilor, informarea corecta si completa asupra serviciilor oferite, dar si modul in care contractele semnate intre cele doua parti pot fi modificate.

Astfel, in situatia in care bancile doresc sa modifice contractele privind serviciile de plati, inclusiv dobanzile sau cursul de schimb utilizat, trebuie sa isi anunte clientii cu cel putin 2 luni inainte de aplicarea noilor conditii.

Daca respectivul client nu isi exprima printr-o notificare refuzul, atunci bancile pot considera acceptare tacita.

Prevederile se suprapun cu OG 174/2008 privind protectia consumatorilor de servicii financiare. Aceasta specifica faptul ca neprimirea din partea clientului a refuzului referitor la noile conditii propuse, in cazul contractelor de credit, nu confera bancii dreptul de a le aplica.

“La o prima vedere prevederile par sa anuleze OG 174 privind acceptarea tacita. Acest lucru nu este insa adevarat”, a precizat Ruxandra Avram, sef serviciu Directia Stabilitate Financiara din BNR, in cadrul Forumului de Carduri organizat de Finmedia.

Cele doua acte normative se suprapun in ceea ce priveste cardurile de credit care au si functie de plata  dar si functie de linie de credit. Totusi, conform reprezentantilor BNR, in cazul acestor instrumente, vor avea intaietate prevederile OG 174/2008 care nu ofera bancilor dreptul de a modifica costurile sau alte aspecte ale contractului, fara acceptul scris al clientului.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Facebook