Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Atac de phishing asupra detinatorilor de carduri

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Clientii care detin carduri Visa si MasterCard au fost tinta unui atac de tip phishing prin care erau indemnati sa isi dezvaluie datele cardului, sub pretextul inrolarii in sistemul 3D Secure.

Atacul s-a realizat prin transmiterea unui e-mail care continea siglele Verified by Visa si Mastercard Secure Code si prin care detinatorii de carduri erau sfatuiti sa le inroleze in sistemul 3D Secure, in vederea unei sigurante sporite la cumparaturile on-line.

In realitate, cei care urmau link-ul din e-mail erau directionati catre o pagina de web falsa care imita pagina originala a RomCard, compania care gestioneaza solutia 3D Secure pentru bancile romanesti.  Pe pagina falsa, detinatorii de card erau indemnati sa introduca datele cardului.

Contactati de Conso.ro, reprezentantii RomCard atrag atentia posesorilor de carduri ca nu vor primi niciodata astfel  de solicitari prin e-mail, nici de la procesatorii de plati si nici de la banca emitenta a cardului.

"Nu dati curs nici unei cereri de activare a cardului dvs. venita  prin e-mail. Pentru activare folositi numai site-ul RomCard sau site-ul bancii emitente a cardului dvs", precizeaza Marin Mitroi, directorul general al RomCard.

De asemenea, specialistii RomCard recomanda ca, in cazul unei activari a cardului in sistemul 3DSecure, este obligatoriu sa verificati urmatoarele:

  - adresa din bara navigatorului sa inceapa exact cu: https://www.secure2gw.ro/
  - bara de stare din partea de jos a browserului sa aiba afisat un lacat (care arata ca pagina este securizata).
  - browserul nu trebuie sa dea nicio eroare de securitate!

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Serviciul ''cash back'' ramane optional pentru magazine

Serviciul prin care clientii pot solicita sume de bani in numerar in magazine, denumit ”cash back”, ramane optional pentru comercianti. Deputatii au dat votul final pe modificarea Legii care, initial, prevedea ca magazinele sa fie obligate sa ofere acest serviciu platitorilor cu cardul. Citeste mai mult

Facebook