Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Fondurile monetare atrag subscrieri record

Autor: Conso |

Publicat in: Investitii

 

Fondurile monetare au atras 182 milioane lei pe parcursul lui aprilie – maximul istoric de subscrieri lunare nete in industrie.

Suma reprezinta 95% din totalul sumelor atrase de fondurile mutuale in aprilie. Nivelul activelor nete a depasit pragul de 300 milioane euro, iar numarul de investitori – de 100.000.

La nivel de piata, intrarile de capital s-au ridicat la 300 milioane lei, in timp ce rascumpararile au fost de 100 milioane lei.

Cele mai bune randamente in perioada ianuarie – aprilie au fost inregistrate de fondurile de actiuni, datorita revenirii bursei. Active Dinamic a obtinut un castig de 39%, Carpatica Stock – de 26,5%, iar Omnitrust – de 17,5%.

Dupa primele 4 luni din 2009, numai 4 fonduri de actiuni mai afiseau randamente anuale negative - Aviva Investors Intercapital, Oportunitati Nationale, Prime Speed Capital si BT Index. Pierderile sunt mai mici de 8%.

Performantele fondurilor mutuale pot fi analizate in detaliu in sectiunea de Comparatii fonduri mutuale.

Alte articole din Investitii

Investitii

Ce probleme intampina consumatorii europeni de produse financiare?

Comisia Europeana a publicat studiul privind produsele de investitii de retail care confirma dificultatile cu care investitorii individuali se confrunta in momentul in care vor sa cumpere un astfel de produs. Federatia consumatorilor europenei saluta publicarea studiului, insa considera ca este limitat in constatarile sale. Citeste mai mult

Ce masuri se iau pentru protectia investitorilor in produse riscante?

Produsele financiare extrem de riscante tenteaza tot mai agresiv consumatorii insuficient educati financiar. De aceea, autoritatile interne si internationale, dar si principalele retele de socializare si motoare de cautare au anuntat masuri de protectie a consumatorilor si de limitare a publicitatii agresive pentru aceste produse. Citeste mai mult

Facebook