Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisia Europeana cere modificarea taxei auto

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Credite auto & leasing

 
Comisia Europeana cere modificarea taxei auto Comisia Europeana cere modificarea taxei auto

Comisia Europeana solicita Romaniei sa modifice legislatia in ceea ce priveste aplicarea taxei pe poluare pentru autoturisme. Suspendarea taxei auto pentru unele masini si cresterea nejustificata pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre este privita ca o discriminare in scopul protejarii masinilor nationale.
 
Solicitarea a fost trimisa sub forma unei “scrisori de somare”, care reprezinta prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE.
 

Mai multi consumatori au facut plangeri la Bruxelles

 
Conform prevederilor in vigoare, autovehiculele incadrate in categoria Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei auto daca sunt inmatriculate pentru prima data in orice stat membru in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009.
 
In schimb, modificarile legislative operate in decembrie 2008 au facut ca pentru vehiculele second-hand, valoarea taxei sa se dubleze.
 
De la modificarea legislatiei romanesti legata de aplicarea taxei auto, Comisia Europeana a primit mai multe plangeri de la consumatori.
 
In cazul in care Romania nu ofera un raspuns satisfacator in cel mult 2 luni, Comisia poate recurge la emiterea unui aviz motivat – a doua etapa a procedurii – si in final, la prezentarea cazului in fata Curtii de Justitie.
 

Statele nu au voie sa protejeze industria nationala

 
“In conformitate cu jurisprudenta constanta a Curtii de Justitie Europene, statele membre pot prevedea taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca aceasta sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu aiba ca efect protejarea productiei nationale”, explica Comisia Europeana demersul initiat.
 
In viziunea ei, criteriul primei inmatriculari nu reprezinta o cerinta pe deplin obiectiva, netinand cont de “calitatea intrinseca” a masinilor in anumite cazuri, ducand astfel la discriminarea autovehiculelor produse in alte state membre.
 
“Modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protectionist la nivelul industriei nationale a autovehiculelor noi”, sustine Comisia.
 
Toate masinile noi inmatriculate pentru prima oara in perioada fixata, care intra direct pe piata masinilor de ocazie, circula fara a fi taxate pentru poluare.
 
Pe de alta parte, masinile de o calitate asemanatoare, care urmeaza sa fie inregistrate in Romania in aceeasi perioada, dar nu pentru prima data, intrand in concurenta directa cu produsele nationale, vor face obiectul unor taxe substantiale.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

RAR ia masuri pentru stoparea fraudelor la ITP

Inspectia tehnica periodica (ITP), obligatorie pentru fiecare autovehicul aflat in circulatie, devine foarte greu de falsificat. Statiile autorizate in acest scop trebuie sa detina un sistem video care sa permita Registrului Auto Roman (RAR) sa urmareasca, printr-un soft informatic, realizarea inspectiei in timp real sau pe baza de inregistrare. Citeste mai mult

Taxa auto ar putea fi rambursata mai rapid, la presiunea CE

Comisia Europeana preseaza autoritatile romane sa ramburseze rapid taxa auto cetatenilor care au platit aceasta taxa, indiferent de denumirea pe care a avut-o in timp. Forul european a transmis Romaniei un avertisment, din cauza faptului ca legislatia romaneasca permite esalonarea platilor pe o perioada lunga de timp. Citeste mai mult

Opinii recente

de Dinca Adrian

"Am avut o experienta de cosmar la Banca transilvania, incompetenta si neatentia au fost de vina,Am vandut o casa si banii nu nu ..."

Facebook