Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisia Europeana cere modificarea taxei auto

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Credite auto & leasing

 
Comisia Europeana cere modificarea taxei auto Comisia Europeana cere modificarea taxei auto

Comisia Europeana solicita Romaniei sa modifice legislatia in ceea ce priveste aplicarea taxei pe poluare pentru autoturisme. Suspendarea taxei auto pentru unele masini si cresterea nejustificata pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre este privita ca o discriminare in scopul protejarii masinilor nationale.
 
Solicitarea a fost trimisa sub forma unei “scrisori de somare”, care reprezinta prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE.
 

Mai multi consumatori au facut plangeri la Bruxelles

 
Conform prevederilor in vigoare, autovehiculele incadrate in categoria Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei auto daca sunt inmatriculate pentru prima data in orice stat membru in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009.
 
In schimb, modificarile legislative operate in decembrie 2008 au facut ca pentru vehiculele second-hand, valoarea taxei sa se dubleze.
 
De la modificarea legislatiei romanesti legata de aplicarea taxei auto, Comisia Europeana a primit mai multe plangeri de la consumatori.
 
In cazul in care Romania nu ofera un raspuns satisfacator in cel mult 2 luni, Comisia poate recurge la emiterea unui aviz motivat – a doua etapa a procedurii – si in final, la prezentarea cazului in fata Curtii de Justitie.
 

Statele nu au voie sa protejeze industria nationala

 
“In conformitate cu jurisprudenta constanta a Curtii de Justitie Europene, statele membre pot prevedea taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca aceasta sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu aiba ca efect protejarea productiei nationale”, explica Comisia Europeana demersul initiat.
 
In viziunea ei, criteriul primei inmatriculari nu reprezinta o cerinta pe deplin obiectiva, netinand cont de “calitatea intrinseca” a masinilor in anumite cazuri, ducand astfel la discriminarea autovehiculelor produse in alte state membre.
 
“Modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protectionist la nivelul industriei nationale a autovehiculelor noi”, sustine Comisia.
 
Toate masinile noi inmatriculate pentru prima oara in perioada fixata, care intra direct pe piata masinilor de ocazie, circula fara a fi taxate pentru poluare.
 
Pe de alta parte, masinile de o calitate asemanatoare, care urmeaza sa fie inregistrate in Romania in aceeasi perioada, dar nu pentru prima data, intrand in concurenta directa cu produsele nationale, vor face obiectul unor taxe substantiale.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Programele Rabla si Rabla Plus demareaza in mai

Persoanele interesate sa participle la programele Rabla, se vor putea inscrie in program in luna mai. Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat ca cele doua variante ale programului, Rabla Clasic si Rabla Plus, au fost aprobate, iar in zilele urmatoare va incepe validarea producatorilor si dealerilor de autovehicule. Citeste mai mult

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook