Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CEC vrea sa dea credite mai mult catre primarii si agricultori

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: IMM

 

Strategia CEC Bank pentru 2010 vizeaza acordarea de credite catre IMM-uri, agricultori si autoritati locale. Fondurile necesare provin in mare parte din depozitele populatiei, care a continuat sa isi depuna economiile la banca statului, chiar daca dobanzile au fost ceva mai reduse decat la competitori.

Misiunea asumata de conducerea CEC Bank pentru 2010 presupune finantarea cu precadere a IMM, agricultorilor si a administratiilor publice locale.

Aceasta trecere de la rolul de banca a populatiei catre banca a intreprinzatorilor a fost initiata inca din 2009, cand soldul creditelor acordate persoanele fizice a stagnat la 5,2 miliarde lei, in timp ce volumul finantarilor pentru persoane juridice a urcat de la 2,9 miliarde lei la 4,2 miliarde lei.

Valoarea ar fi fost chiar mai mare daca se luau in considerare si creditele agricole acordate in primavara pentru finantarea insamantarilor si rambursate integral din subventiile primite pana la finalul lui 2009.

Clientii IMM, mandria CEC-ului

“Desi traditional am fost o banca de retail, creditele acordate persoanelor juridice incep sa capete o forma consistenta”, a precizat Radu Ghetea, presedintele CEC Bank, care a mentionat ca sectorul clientilor IMM este mandria CEC-ului.

Principala sursa a fondurilor atrase de banca in 2009 a reprezentat-o tot lichiditatile populatiei, inclusiv sumele din conturile de card.

“Foarte multi romani, din cei cu venituri reduse, isi tin banii la CEC”, a precizat ministrul finantelor publice, Sebastian Vladescu. Acesta crede ca banca ar mai avea de lucru pe partea de educatie financiara.

Soldul total care se regasea in conturile persoanelor fizice la CEC la final de 2009 s-a ridicat la 12,4 miliarde euro, fata de 10,3 miliarde cu un an in urma.

In acelasi timp, firmele si autoritatile au generat un sold mult mai redus. Conturilor detinute de IMM-uri la CEC au urcat de la 1 miliard de lei in 2008 la 1,4 miliarde lei in 2009.

Randamentele la depozite oferite de CEC Bank au inregistrat un nivel mediu sau chiar redus pe parcursul anului 2009. Chiar si asa, soldul depozitelor inregistrate de CEC Bank a cunoscut un ritm de crestere mai mare decat media pietei. “Am primit foarte multe depozite desi dobanzile noastre nu au fost cele mai ridicate din piata”, a recunoscut si presedintele bancii.

CEC pregateste un nou depozit aniversar

In prezent insa, cu toate ca restul bancilor au ajustat temeinic ratele de dobanda oferite, CEC Bank si-a mentinut oferta aproape neschimbata. Rata dobanzii la un depozit la termen pe 3 luni in lei este de 8,5%, iar cele mai bune oferte din piata ajung la 9,25%.

In perioada urmatoare, CEC pregateste noi produse in zona depozitelor la termen.  Avand in vedere ca in 2010 se implinesc 110 ani de la finalizarea Palatului CEC, banca va oferi un depozit aniversar.

In 2009, la implinirea a 145 de ani de activitate a bancii, oferta pentru populatie a inclus un depozit la termen cu scadenta la 145 zile.

Alte articole din IMM

IMM

Creste plafonul de scutire de TVA de la 1 ianuarie 2018

Romania primeste o noua derogare de la Uniunea Europeana in privinta plafonului de TVA. Consiliul Uniunii a aprobat recent aceasta derogare, astfel ca, intre 2018 si 2020, plafonul pana la care firmele vor fi scutite de obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA va fi de 300.000 de lei, majorat de la 220.000 de lei. Citeste mai mult

Plata defalcata a TVA, mana cereasca pentru banci

Plata defalcata a TVA presupune costuri suplimentare pentru firme, insa aduce venituri importante bancilor. Noul sistem presupune ca fiecare firma sa isi deschida cel putin un cont nou, exclusiv pentru sumele aferente TVA, la banca sau la Trezorerie, iar pentru fiecare factura sa realizeze doua operatiuni de plata. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook