Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Fonduri de pensii: Ce se intampla daca am fost raportat cu un CNP gresit la CNPAS?

Autor: Dan Zavoianu |

Publicat in: Pensii

 

Problemele referitoare la CNP eronat au solutii diverse din punct de vedere tehnic, in functie de natura si cauza erorii. In cazul in care figureaza cu un CNP eronat in evidentele CNPAS, participantul trebuie sa intreprinda mai intai masurile necesare pentru corectarea acestei erori in functie de natura cauzei.

Participantul trebuie sa se adreseze angajatorului pentru a verifica daca acesta transmite catre autoritatile statului datele corecte de identificare ale angajatului (declaratiile nominale).

In cazul in care CNP-ul acordat oficial (cel inscris pe Cartea de Identitate) are elemente eronate (spre exemplu nu corespunde data nasterii sau este identic cu CNP-ul unei alte persoane) participantul trebuie sa se adreseze organelor competente in materie de evidenta a persoanei.

Datele de la CNPAS trebuie corectate

Participantul trebuie sa comunice CNPAS aceasta situatie si sa ceara instructiuni privind corectarea datelor de identificare in evidentele acestei institutii.

Ulterior acestor corectii, participantul trebuie sa intreprinda masurile necesare remedierii evidentei privind contul de pensie privata.

In domeniul pensiilor private, Norma nr. 22/2009 reglementeaza procesele de aderare si evidenta a participantilor la fondurile de pensii administrate privat (Pilon II).

Avand in vedere prevederile legale in vigoare specifice pensiilor administrate privat, trebuie sa va adresati administratorului cu care aveti incheiat actul individual de aderare, pentru efectuarea demersurilor necesare in vederea corectarii anomaliei privind contul dvs. de pensie privata, anomalie rezultata in urma unei erori de CNP.

Activul personal se va transfera fara penalitati

Ca partea a setului de masuri reparatorii, in cazul in care, ca urmare a unei erori de CNP, au fost create doua conturi distincte de pensie private, disponibilitatile dvs. banesti (reprezentand contravaloarea activului personal net) din contul cu CNP gresit vor putea fi transferate fara penalitati, in contul cu CNP corect, urmand prevederile legale privind transferul (Norma nr. 12/2009 privind transferul participantilori intre fondurile de pensii administrate privat) si instructiunile administratorului la care doriti sa va transferati.

Totodata, administratorul de la care doriti sa va transferati va trebui instiintat de transfer precum si de faptul ca scopul acestui transfer este repararea situatiei rezultate in urma inregistrarii unui CNP eronat.

Suplimentar mai putem mentiona faptul ca, in baza Art. 30. – (1) din Norma 22/2009, in data de 12 a fiecarei luni, CNPAS transmite administratorilor liste de atentionare printre care si o lista cu informatii referitoare la participanti care au drept efect modificari in Registrul participantilor.

In cel mai scurt timp posibil de la primirea listelor de atentionare, administratorii analizeaza situatia si se adreseaza, dupa caz, fiecarui participant mentionat in lista, angajatorilor, sau altor administratori in vederea clarificarii situatiei notificate.

In acelasi timp, participantul este obligat sa notifice in scris administratorului fondului de pensii administrat  privat la care a aderat sau a fost repartizat aleatoriu, precum si angajatorului sau angajatorilor, dupa caz, orice modificare referitoare la elementele de identificare si/sau de contact, insotite de copiile actelor doveditoare eliberate de institutiile abilitate, in termen de 30 de zile calendaristice de la eliberarea acestora.

Dan Zavoianu este director de comunicare CSSPP.

Alte articole din Pensii

Pensii

Format nou pentru transmiterea petitiilor online la ASF

Clientii nemultumiti de relatia cu asiguratorul, cu administratorul pensiei private sau cu cel al investitiei pe piata de capital au la dispozitie o noua modalitate de transmitere a reclamatiilor. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat, in acest scop, un nou portal electronic pentru o mai buna instrumentare a petitiilor online. Citeste mai mult

Aplicatie pentru cei care nu stiu la ce fond de pensii contribuie

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat lansarea unei aplicatii online prin care participantii la fondurile de pensii obligatorii administrate privat, Pilonul II, pot afla, in termen de maximum 10 zile, denumirea fondului la care sunt alocati. Aplicatia poate fi accesata atat de pe desktop, cat si de pe telefoane mobile. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook