Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Firmele de leasing isi ajuta clientii prin amanari si reesalonari ale ratelor

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Companiile de leasing ofera clientilor amanari si reesalonari, daca nu mai pot face fata cresterii ratelor lunare din cauza deprecierii leului. Multe masini sunt aduse inapoi, astfel ca acum este un moment bun pentru a achizitiona ieftin un autoturism second-hand.
 
Moneda de finantare in cazul contractelor de leasing auto este aproape fara exceptii euro. Deprecierea constanta a leului din ultimele luni a facut ca ratele lunare sa creasca, atingand niveluri greu de imaginat in urma cu 1-2 ani.
 

Efectele cursului de schimb

 
Un client care si-a cumparat masina in vara anului 2007 simte probabil cel mai puternic efectele riscului valutar. O rata lunara de 300 de euro se putea achita cu numai 940 lei in iulie 2007, pentru ca in decembrie 2008 sa coste aproape 1.200 lei.
 
Evolutiile valutare de la inceputul lui 2009 au amplificat mai departe efectul. Rata lunara a ajuns acum in proximitatea pragului de 1.300 lei, cu 40% mai mult decat in vara lui 2007.
 
In acest context, tot mai multi clienti au inceput sa ramana in urma cu ratele. "In piata, tendinta a fost una de crestere a restantelor. In cazul nostru se observa mai mult o tendinta de plata cu intarziere a ratelor si mai putin una de acumulare de restante", precizeaza Dan Constantinescu, managing director la UniCredit Leasing.
 
El spune ca cei mai afectati au fost clientii care s-au indatorat "la blana", pana la limita gradului maxim de indatorare. "In acest caz, orice crestere a cursului, poate genera dificultati la plata ratelor", arata Constantinescu.
 
In schimb, clientii care si-au lasat o marja de manevra si au facut un calcul corect atunci cand s-au indatorat, au avut resurse pentru a achita ratele la leasing.
 

Problemele de rambursare temporare pot fi depasite

 
"Daca un client nu mai poate plati ratele, il sfatium sa ne contacteze, deoarece il putem ajuta sa depaseasca aceasta perioada dificila. Exista o intreaga paleta de actiuni, pe care le vom folosi insa cu discernamant, adica pentru cei care au o problema temporara si nu una structurala", afirma Dan Constantinescu.
 
Printre solutiile identificate de UniCredit Leasing se numara posibilitatea de a reesalona graficul de rambursare sau amanarea platii ratelor pentru o anumita perioada.
 
Practici similare sunt folosite si de restul companiilor. "Noi incercam solutionarea tuturor doleantelor clientilor, prin reesalonari, repozitionarea contractelor, etc. Nu am procedat masiv la reposedari", ne-a precizat Marian Niculescu, director general adjunct la BRD Sogelease.
 

Discount-uri mari la masinile second-hand

 
Ghinionul unora se poate transforma insa in avantajul altora. Faptul ca vanzarile pe piata auto scad, iar tot mai multe masini luate in leasing se reposedeaza, face ca pretul autoturismelor second hand sa scada mult.
 
"Este un moment foarte bun pentru achizitionarea unei masini second hand si cred ca aceasta perioada va mai dura 1-2 luni pana cand vom iesi din iarna", spune Marian Niculescu.
 
El afirma ca masinile din clasa medie cunosc cele mai mari reduceri de pret. Fiind autoturismele cele mai achizitionate in trecut, pentru ele acum exista cea mai mare oferta, astfel ca pretul scade.
 
De asemenea, "masinile scumpe, puternic personalizate, se vand la discount-uri mari, deoarece cererea pentru ele este redusa", a semnalat Marian Niculescu.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Programele Rabla si Rabla Plus demareaza in mai

Persoanele interesate sa participle la programele Rabla, se vor putea inscrie in program in luna mai. Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat ca cele doua variante ale programului, Rabla Clasic si Rabla Plus, au fost aprobate, iar in zilele urmatoare va incepe validarea producatorilor si dealerilor de autovehicule. Citeste mai mult

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valentina Dragan

"Sa va povestesc ce am patit cu ING si cum am devenit sclavul lor pe 30 ani În anul 2008 am luat un credit ..."

Facebook