Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Programul Rabla: trei sferturi succes, un sfert dezamagire

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Anul acesta, din totalul de 40.000 de prime de casare oferite de stat celor care se hotarau sa isi schimbe masina mai veche de 12 ani cu una noua, aproape un sfert au ramas nesolicitate. Acesta este unul din cele mai proaste rezultate inregistrate de la introducerea programului in 2005.
 
Cea de-a treia etapa a programului de reinnoire a parcului auto, cunoscut ca si Rabla, s-a incheiat pe 12 decembrie. Tragand linie, rezultatele nu au fost imbucuratoare iar Administratia Fondului de Mediu a ramas cu banii bugetati pentru acest proiect necheltuiti.
 
Din 40.000 de prime puse la dispozitia detinatorilor de masini mai vechi de 12 ani, 9.534 au ramas neutilizate. Astfel, la buget au ramas aproximativ 28,6 milioane lei disponibili.
 
Una din explicatii ar putea fi data de extinderea foarte mare a programului din 2008 fata de anii anteriori, cand nu s-a depasit nivelul de 16.500 locuri.
 
De asemenea, chiar daca initial s-a anuntat ca prima de casare ar putea creste pana la 4.000 lei, guvernul a decis sa o mentina neschimbata la nivelul celei din 2005, respectiv la 3.000 lei.
 
Chiar si oferind discounturi speciale, in plus fata de prima de casare, producatorii au ramas cu masinile pe stoc.
 

Grupul Porsche a ramas cu cele mai multe locuri libere

 
Cele mai multe autoturisme destinate programului de reinnoire a parcului auto si nevandute sunt aferente dealerilor grupului Porsche, si anume marcile Volkswagen, Audi, Seat si Skoda. Acestia au ramas cu 2.082 de masini nevandute, din totalul de 6.620 incluse in program.
 
Producatorul autohton Dacia, a inregistrat una din cele mai bune rate de utiizare a locurilor alocate. Din 9.692 de masini, acesta a ramas cu doar 879 de prime nevalorificate.
 
Cele mai bune rate de vanzare in cadrul programului Rabla s-au constatat la Daewoo si Kia. Chiar daca nu se mai produc, toate cele 1.946 de autoturisme Daewoo puse la bataie au fost achizitionate.
 
In cadrul Rabla nu au fost incluse marcile BMW, Mercedes sau Volvo considerate prea scumpe pentru persoanele vizate de program.
 

In 2009, prima creste la 3.800 lei

 
Administratia Fondului pentru Mediu nu a precizat inca ce va face cu suma ramasa disponibila dupa incheierea programului din 2008. Pana atunci insa, ministrul mediului a anuntat, inca din noiembrie, continuarea programului Rabla si in 2009. Numarul locurilor disponibile va creste la 60.000, in timp ce prima de casare a urcat la 3.800 lei.
 
Programul Rabla a fost introdus in 2005 cu scopul de a scoate de pe sosele masinile vechi, poluante, si de a le inlocui cu unele noi, mai eficiente. Astfel, una din conditiile de baza pentru a participa la program a fost mereu ca masina veche sa fie in stare de functionare si inmatriculata.
 
In 2005, din cele 15.000 de prime de casare, doar 393 au ramas nealocate. In 2006 si 2007, numarul locurilor disponibile a crescut la 16.500, iar masinile ramase pe stoc s-au ridicat la 1.390 si respectiv 56.
 
In 2008, programul a fost impartit in 3 etape si a inceput la 1 iulie, mai tarziu decat de obicei.
 
Rezultatele programului Rabla
Anul
Nr. prime de casare
Nr. prime de casare nealocate
2005
15.000
393
2006
16.500
1.390
2007
16.500
56
2008
40.000
9.534
 

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook