Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Actualizarea datelor personale la banci se prelungeste cu 6 luni

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Bancile au posibilitatea de a prelungi cu inca 6 luni perioada in care trebuie sa isi actualizeze baza de date cu informatii privind proprii clienti. Aceasta perioada suplimentara a fost oferita bancilor, si implicit, clientilor acestora, in urma modificarii termenului initial prevazut in regulamentul BNR care a impus actualizarea informatiilor.

Conform modificarilor aduse regulamentului BNR nr. 9/2008, bancile si institutiile financiare nebancare trebuie sa isi actualizeze baza de date cu informatii despre clienti  cel mai tarziu in “18 luni de la aprobarea la nivelul organelor de conducere ale instituţiei a normelor de cunoaştere a clientelei”. Termenul prevazut anterior era de doar 12 luni.


Regulamentul Bancii Centrale are la baza legislatia in domeniu privind combaterea si prevenirea spalarii banilor si finantarii actelor de terorism, adoptata ca urmare a implementarii unei directive europene.

Informatiile standard pe care bancile trebuie sa le detina cu privire la clientii proprii sunt specificate in regulament, defalcat in functie de tipul clientului: persoana fizica sau juridica.


Ce vor sa stie bancile despre persoanele fizice



Pentru persoanele fizice bancile trebuie sa cunoasca cel putin:

a) numele şi prenumele si, după caz, pseudonimul;
b) data şi locul nasterii;
c) codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar;
d) domiciliul si, daca este cazul, resedinţa;
e) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
f) cetatenia
g) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;
h) funcţia publica importanta detinuta, in cazul clientilor care sunt rezidenti in strainatate, daca este cazul;
i) numele beneficiarului real, daca este cazul.

Prin modificarea regulamentului nu se mai solicita functia publica importanta detinuta decat in cazul in care titularul contului este rezident in strainatate.   

Firmele trebuie sa dea mai multe informatii



Pentru persoanele juridice se solicita minim urmatoarele informatii:

 a) denumirea;
 b) forma juridica;
 c) sediul social si, dacă este cazul, sediul unde se situează centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare;
 d) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
 e) tipul si natura activitatii desfasurate;
 f) identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive si/sau hotararii organelor statutare, sunt investite cu competenta de a conduce si reprezenta entitatea, precum si puterile acestora de angajare a entitatii;
 g) numele beneficiarului real sau informatii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real;
 h) identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata/imputernicita in acest sens.

Unele banci au profitat de reglementarile impuse de BNR si, in formularele intocmite pentru a fi completate, au introdus diverse clauze prin care clientii sunt de acord sa nu mai fie instiintati in scris daca li se modifica dobanda la credite sau prin care isi dau acceptul ca datele sa le fie utilizate si in scopuri comerciale si de marketing.

Pe de alta parte, sunt si banci unde clientii nu trebuie sa vina la sediu pentru a completa formularele cerute de noua reglementare. Spre exemplu, Millennium Bank a solicitat toate aceste informatii clientilor inca de la lansarea pe piata romaneasca, in 2007, in conditiile in care directiva europeana fusese adoptata la nivelul UE, dar nu fusese inca transpusa in normele BNR.

Banca Data limita
BCR 31 martie 2010
BRD 30 aprilie 2010
Raiffeisen Bank 9 aprilie 2010
Bancpost 31 martie 2010
Alpha Bank 31 martie 2010
UniCredit Tiriac Bank 31 martie 2010
Banca Transilvania 20 aprilie 2010
Credit Europe Bank 31 martie 2010
                                                                          sursa: bancile comerciale

Alte articole din Info banci

Info banci

Studiu mystery shopping: calitatea serviciilor bancare nu s-a imbunatatit

Calitatea serviciilor lasa inca mult de dorit in Romania, fapt care reiese dintr-o serie de studii de genul mystery shopping. Acestea releva faptul ca, in tara noastra, clientii sunt tratati necorespunzator si, indiferent ca vorbim de sericiile bancare, ospitaliere, telecom, taximetrie sau educatie, calitatea lor este inca la un nivel minimal. Citeste mai mult

Cehia pregateste taxarea suplimentara a bancilor

Taxarea suplimentara a bancilor tinde sa se extinda in Europa. Autoritatile din Cehia au anuntat, recent, ca vor propune implementarea unei astfel de taxe pentru a sprijini finantarea scolilor si a infrastructurii, dar si pentru a limita scoaterea profiturilor din tara, scrie Reuters. Citeste mai mult

Opinii recente

de Ala Fara Credite Lucian

"Cu BROM am o experienta si mai si decât aia cu Alpha. Oricum, trebuie sa spun de la început ca si acestei banci ..."

Facebook