Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Raiffeisen ajuta clientii sa evite fraudele bancare

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Raiffeisen Bank si Politia Capitalei au demarat un program de prevenire a tentativelor de frauda de orice forma care pot exista in banci. In cele peste 80 unitati ale bancii din Bucuresti, clientii vor putea gasi materiale educationale, care ii invata cum sa se fereasca de infractori, in special, de cei care ii « ajuta » sa obtina credite.
 
“Odata cu dezvoltarea pietei bancare se inmultesc si fraudele bancare, iar specialistii nostri impreuna cu profesionistii din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti - Serviciul de Investigare a Fraudelor au incept sa colaboreze pentru prevenirea si combaterea acestor fenomene”, spune Mihai Rauta, director al Directiei Consumer Risk la Raiffeisen Bank.
 
Rauta crede ca in urma unor astfel de colaborari rezultatele nu se vor lasa mult asteptate. Raiffeisen Bank a pus la dispozitia clientilor materiale informative care expun metode de identificare, detectare si raportare a fraudelor bancare si un numar de telefon (0800.802.02.02) care poate fi apelat pentru aflarea de informatii suplimentare sau pentru denuntarea oricaror tentative de frauda.
 
“Colaborarea bancii cu Politia Municipiului Bucuresti va facilita identificarea, comunicarea, urmarirea si retinerea persoanelor care sunt implicate in tentative de frauda la Raiffeisen Bank”, a precizat Dan Calin, seful Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti. Comisarul sef a afirmat ca obiectivul principal este prevenirea fraudelor legate de creditele bancare.
 
Datele personale nu se transmit la telefon
 
Pliantele cu titlul « Fi informat, nu victima ! » pot fi gasite in cele peste 80 de unitati Raiffeisen deschise in Capitala. Ele ofera cateva sfaturi despre ce trebuie facut pentru a nu deveni victima unei fraude.
 
Clientii sunt preveniti sa nu divulge prin telefon datele personale - codul numeric personal, PIN-ul cardului, parole de acces – sau informatii despre produsele bancare folosite.
 
In cazul pierderii sau furtului actelor de identitate sau a documentelor importante, persoanele trebuie sa anunte institutiile bancare si politia.
 
O alta recomandare este sa nu se solicite imprumuturi pentru alti beneficiari deoarece contractantul raspunde de o eventuala neplata a ratelor.
 
Nu in ultimul rand, clientii trebuie sa prezinte la banca numai documente in conformitate cu realitatea, deoarece aceasta este obligata sa verifice informatiile primite, iar o declaratie falsa atrage si raspunderea penala.
 
Atentie la intermediarii cu pile la banca!
 
Pliantele avertizeaza clientii sa fie atenti cand o persoana se ofera sa ajute la obtinerea creditului de la o banca, argumentand ca « stie pe cineva ». Aceste persoane pot procura documente false care sunt atasate apoi la dosarul de credit ca adeverinta de salariu, carte de munca sau contract de munca.
 
Clientul va avea de piedut in doua moduri : va trebui sa plateasca “comisionul” cerut de persoana care a mijlocit creditul si risca, totodata, sanctiuni penale.
 
De aceea, solicitantii trebuie sa verifice daca peroanele care mijlocesc obtinerea unui credit sunt autorizate si in plus, trebuie sa stie ca agentii de vanzare autorizati de catre banci nu percep comisioane, deoarece sunt remunerati de catre institutiile in cauza.
 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Conso.ro la ZF Live: Impactul cresterii ROBOR asupra debitorilor

Alin Iacob, Managing Partner Conso.ro, a fost invitat din nou la emisiunea de business ZF Live a Ziarului Financiar, unde a vorbit despre turbulentele de pe piata monetara si valutara si despre impactul acestora asupra romanilor imprumutati la banci. Citeste mai mult

Ce oferte au bancile de Black Friday?

Si bancile intra in febra de Black Friday. Credite de consum sau ipotecare, carduri de credit, dar si alte produse si servicii se pot achizitiona, in aceasta perioada, in conditii mai favorabile decat cele standard. Atentie, insa, la conditiile de derulare a campaniilor. Citeste mai mult

Opinii recente

de Valerica Stana

"Buna ziua, Ma numesc Stana Valerica,din jud. Dambovita. Povestire pe scurt:Am luat un tel de la e mag cu creditare online. Produsul a ajuns la mine impreuna ..."

Facebook