Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Raiffeisen ajuta clientii sa evite fraudele bancare

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Credite nevoi personale

 

Raiffeisen Bank si Politia Capitalei au demarat un program de prevenire a tentativelor de frauda de orice forma care pot exista in banci. In cele peste 80 unitati ale bancii din Bucuresti, clientii vor putea gasi materiale educationale, care ii invata cum sa se fereasca de infractori, in special, de cei care ii « ajuta » sa obtina credite.
 
“Odata cu dezvoltarea pietei bancare se inmultesc si fraudele bancare, iar specialistii nostri impreuna cu profesionistii din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti - Serviciul de Investigare a Fraudelor au incept sa colaboreze pentru prevenirea si combaterea acestor fenomene”, spune Mihai Rauta, director al Directiei Consumer Risk la Raiffeisen Bank.
 
Rauta crede ca in urma unor astfel de colaborari rezultatele nu se vor lasa mult asteptate. Raiffeisen Bank a pus la dispozitia clientilor materiale informative care expun metode de identificare, detectare si raportare a fraudelor bancare si un numar de telefon (0800.802.02.02) care poate fi apelat pentru aflarea de informatii suplimentare sau pentru denuntarea oricaror tentative de frauda.
 
“Colaborarea bancii cu Politia Municipiului Bucuresti va facilita identificarea, comunicarea, urmarirea si retinerea persoanelor care sunt implicate in tentative de frauda la Raiffeisen Bank”, a precizat Dan Calin, seful Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti. Comisarul sef a afirmat ca obiectivul principal este prevenirea fraudelor legate de creditele bancare.
 
Datele personale nu se transmit la telefon
 
Pliantele cu titlul « Fi informat, nu victima ! » pot fi gasite in cele peste 80 de unitati Raiffeisen deschise in Capitala. Ele ofera cateva sfaturi despre ce trebuie facut pentru a nu deveni victima unei fraude.
 
Clientii sunt preveniti sa nu divulge prin telefon datele personale - codul numeric personal, PIN-ul cardului, parole de acces – sau informatii despre produsele bancare folosite.
 
In cazul pierderii sau furtului actelor de identitate sau a documentelor importante, persoanele trebuie sa anunte institutiile bancare si politia.
 
O alta recomandare este sa nu se solicite imprumuturi pentru alti beneficiari deoarece contractantul raspunde de o eventuala neplata a ratelor.
 
Nu in ultimul rand, clientii trebuie sa prezinte la banca numai documente in conformitate cu realitatea, deoarece aceasta este obligata sa verifice informatiile primite, iar o declaratie falsa atrage si raspunderea penala.
 
Atentie la intermediarii cu pile la banca!
 
Pliantele avertizeaza clientii sa fie atenti cand o persoana se ofera sa ajute la obtinerea creditului de la o banca, argumentand ca « stie pe cineva ». Aceste persoane pot procura documente false care sunt atasate apoi la dosarul de credit ca adeverinta de salariu, carte de munca sau contract de munca.
 
Clientul va avea de piedut in doua moduri : va trebui sa plateasca “comisionul” cerut de persoana care a mijlocit creditul si risca, totodata, sanctiuni penale.
 
De aceea, solicitantii trebuie sa verifice daca peroanele care mijlocesc obtinerea unui credit sunt autorizate si in plus, trebuie sa stie ca agentii de vanzare autorizati de catre banci nu percep comisioane, deoarece sunt remunerati de catre institutiile in cauza.
 

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Insolventa persoanelor fizice se amana, din nou

Aplicarea Legii insolventei persoanelor fizice, prevazuta pentru data de 1 august, se amana din nou, din cauza faptului ca nu a fost dezvoltata infrastructura necesara procedurilor prevazute de lege. Guvernul urmeaza sa aprobe un act normativ in acest sens in viitoarea sedinta. Citeste mai mult

Parteneriat intre CSALB si asociatiile de consumatori pentru informarea clientilor

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) incheie protocoale de colaborare cu asociatiile de consumatori pentru a creste gradul de informare al consumatorilor de servicii financiare. Scopul final este solutionarea a cat mai multe dispute in afara instantelor de judecata. Citeste mai mult

Opinii recente

de brand marinela

"Alo Î?i ofer credite tuturor oamenilor sincere ?i cinsti?i; Cei care Ave?i nevoie de credit în 72 de ore ?i pute?i s? v? r?spl?ti?i Banii. Împrumutul ..."

Facebook