Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Dobanzile mari de la cardurile de credit sunt indulcite cu bonusuri si reduceri

Autor: Ramona Iluca |

Publicat in: Carduri

 

Pentru a compensa costurile ridicate care uneori ajung la dobanzi anuale efective de peste 40%, bancile incearca sa-i convinga pe clienti sa utilizeze cardurile de credit prin perioade de gratie prelungite sau prin bonusuri la cumparaturi. Unele banci returneaza clientilor o parte din banii pe care acestia ii cheltuie la cumparaturile cu cardul.
 
De la perioade de gratie prelungite pana la bonusuri la cumparaturi, bancile se intrec in oferte pentru cardurile de credit. Numai in ultimele saptamani, au aparut oferte cu perioade de gratie de pana la 61 zile si premii pentru cei ce fac cumparaturi cu cardul.
 
Banca Romaneasca a prelungit de la 45 la 61 de zile perioada maxima de gratie aferenta cardurilor de credit MasterCard. Iar, pentru cumparaturile de cel putin 100 lei, realizate pana la 31 mai si platite cu cardul de credit MasterCard, banca ofera un bonus de 2% din valoarea platita.
 
Si BCR ofera premii in bani, prin tragere la sorti, clientilor care efectueaza cel putin 2 tranzactii de minim 100 lei cu cardul de credit la comercianti pana la 30 aprilie. Marele premiu este de 5.000 lei, in timp ce alti cinci clienti pot obtine premii in valoare de 1.000 lei fiecare.

BRD transforma fiecare leu utilizat la cumparaturile cu cardul de credit in puncte, care ulterior pot fi folosite pentru cumparaturi. RBS returneaza lunar detinatorilor cardului de credit Visa pana la 2% din suma utilizata (maximum 500 lei/ luna), in functie de valoarea cumparaturilor efectuate.

Dobanzile raman ridicate

Spre deosebire de restul creditelor, dobanzile de la cardurile de credit sunt mai putin sensibile la modificarile ce au loc in piata. De regula, aceste produse raman cu dobanda practicata din momentul in care ele au fost lansate pe piata. 

De aceea, tendinta de scadere a dobanzilor la cardurile de credit este foarte lenta, avand loc, de multe ori, doar cu ocazia aparitiei unui nou produs pe piata. In general, costurile la aceste produse raman ridicate, dobanda anuala efectiva medie mantinandu-se in apropierea pragului de 30%.
 
Totodata se remarca diferente foarte mari intre costul oferelor. Daca cel mai ieftin card are o DAE de 18% (BRD), cel mai scump ajunge la un cost de peste 40% (Euroline). Prin urmare, compararea atenta a ofertelor poate aduce clientilor economii importante in ratele pe care le vor plati lunar.
 
Plata dobanzii poate fi evitata prin folosirea perioadei de gratiei. Clientii trebuie sa ramburseze integral sumele utilizate pana la data scadenta inscrisa in extrasul de cont. Facilitatea este valabila de regula doar pentru cumparaturile achitate cu cardul in magazin, nu si pentru retragerile de numerar. Cei care nu isi permit sa plateasca toti banii odata ar trebui sa incerce sa ramburseze in fiecare luna cat mai mult din suma folosita si, in niciun caz, sa nu se multumeasca sa achite doar suma minima inscrisa in extrasul de cont.
   

Top card de credit - 5.000 lei

Banca

DAE

Perioada de gratie

BRD

18%

60 zile

Alpha Bank

19,50%

55 zile

Intesa Sanpaolo Bank

21%

45 zile

CEC Bank

21,50%

59 zile

ING Bank

26,50%

45 zile

Alte articole din Carduri

Carduri

ANPC considera ilegal un comision platit frecvent de consumatori

Multe banci percep comisioane usturatoare pentru retragerea de numerar de pe cardurile de credit, desi ANPC sustine ca OUG 50/2010 le interzice in mod expres. Practica a fost sanctionata de curand de ANPC, insa doar in cazul CEC Bank. Ramane de vazut ce se va intampla in cazul celorlalte banci care percep consumatorilor aceste comisioane. Citeste mai mult

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook